מהדורת יום שני של אוביטר: סיכום הכותרות

דקירה לעיני מצלמות אבטחה, האחים שטוענים כי נהג חברת דן לא העלה אותם לאוטובוס כי "אתיופים לא משלמים" ותושב ב"ש שדקר ערבי כי “יצא עם יהודיות” וכעת יפצה על כך
מערכת אוביטר |

הערב במהדורה – דקירה באור יום לעיני מצלמות אבטחה, תביעה: “לא נתנו לעלות לאוטובוס כי אנחנו אתיופים”, תושב באר שבע דקר ערבי כי “יצא עם יהודיות” ויפצה אותו, ניסיון אונס בדיור מוגן, וביהמ”ש טוען כי אין להתנות מתן אזרחות בהסכמת האב.

לאור היום

פותחים עם פלילים. הבוקר הִגישה המדינה כתב אישום נגד דַר רחוב בפתח תקווה, באשמת ניסיון רצח של תושב העיר, אשר נדקר על ידו לפני כשבועיים, ליד תחנת אוטובוס באזור התעשייה בעיר. המֵניע עדיין לא ידוע, אולם הֵחשוד הודה במיוחס לו, ואף שחזר את האירוע. המדינה תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

לשחורים אסור לעלות

לבית המשפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעה נגד חברת התחבורה ‘דן', בשמם של שני אחים ממוצא אתיופי, בני שלוש-עשרה וחמש-עשרה, שטוענים כי נהג אוטובוס של החברה, סרב להעלותם לנסיעה, בשל מוצאם.

במסגרת התביעה, מתבקשת חברת דן לשלם לאחים פיצויים, בסך כולל של 175 אלף שקלים, בגין הפרת החוק לאיסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים, בשל עוגמת הנפש שנגרמה לשניים ובשל העובדה שזו הפעם השנייה, שאירוע חמור של הפליה, מתרחש מטעם נהגים בחברת האוטובוסים.

על כבוד המגזר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, הורה לרז עמיצור, תושב העיר, לשלם כחצי מיליון שקלים פיצויים, לצעיר ערבי, בתביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים.

זאת, לאחר שהנתבּע היכה ודקר את הצעיר, בשל העובדה שיצא עם אישה יהודייה. התוקף, כך קבע בית המשפט, יפצה את הקורבן על הנזקים הנפשיים והגופניים, שנגמרו לו בעקבות המקרה.

ניסיון אונס בדיור מוגן

עוד בכותרות היום, כתב אישום הוגש נגד עמרם קריספיל, בן ארבעים-ושתיים, בגין ניסיון אינוס בנסיבות מחמירות והסגת גבול. זאת לאחר שנכנס, לדיור מוגן בשכונת יד אליהו בתל אביב, וניסה לאנוס את אחת מדיירות המקום.

לצד כתב האישום, מבקשת המדינה להאריך את מעצרו של קריספיל, עד תום ההליכים נגדו. בבקשת המעצר נכתב כי “עבירות המין והאלימות המיוחסות למשיב, מצביעות על מסוכנותו הרבה, לשלום הציבור בכלל, ולשלומו של ציבור הנשים בפרט”.

אזרחות בהסכמה

בית המשפט המחוזי בחיפה, קיבל עתירה של בני משפחה, והורה לרשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, לא להתנות את מתן האזרחות, לשלושה מהעותרים, בהסכמה או בהעדר התנגדות, של אביהם שנמצא בירדן, ואשר על פי הנטען, אף התעלל בהם. כמו כן, השופט קבע כי התנהלותה של הרשות המנהלית והטיפול בבקשת העותרים, מעוררים קושי, והורה לְמשרד הפנים לשלם לעותרים, הוצאות משפט, בסך שלושים-אלף שקלים.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות