חקירה פלילית – איך עוברים את זה בשלום?

עורך דין ניסים לביא, המתמחה במשפט פלילי, מסביר מה צריך לעשות במידה וקראו לכם לחקירה במשטרה. כיצד עליכם לפעול ומה בשום פנים ואופן לא!
נעמה כהן |
חקירה משטרתית
חקירה, אילוסטרציה envato

חקירה פלילית היא אינה דבר נעים, היא עלולה ליפול עלינו כרעם ביום בהיר מבלי שנצפה לכך.

אמנם, ישנם אנשים שאורח חייהם או פעולותיהם יגרמו להם לחשוש מכל רגע שבו עלולים השוטרים להגיע, אך יש כאלו שבאמת ובתום לב לא חשבו לרגע שימצאו עצמם בחדר החקירות.

עורך דין ניסים לביא מספר על הלקוח שלו, אדם שהיה על סף גירושין והחליט לחפש ראיות שיתמכו בגירושין הללו.

האיש הטמין מכשיר הקלטה ברכבה של אשתו ואכן קיבל את הראיות שחיפש. לאחר שהגיע נרגש לבית המשפט עם הראיות, מצא עצמו בהליך פלילי בחשד להאזנת סתר.

כלומר, גם כאשר אנו חושבים שהאמת לצידנו תגן עלינו, החוק מאד חד וברור.

על כן, יצירת הקשר הראשונית עם העורך דין צריכה להיות בשלב מוקדם ככל הניתן.

הרי שאנחנו כאנשים פשוטים, לא מבינים את השפה המשפטית-פלילית על בוריה ועלינו לשכור מעין "מתורגמן", הוא העורך דין הפלילי שידבר את השפה עבורנו.

עו"ד ניסים לביא

חשיבות הייצוג המשפטי

"רבים נוטים לחשוב שעורך דין זה רק לאשמים אבל לא כך הדבר" מספר עורך דין לביא.

על כל אדם שמוצא עצמו בחדר חקירות ליצור קשר עם ייצוג משפטי, על מנת שלא יישאר בגפו אל מול המשטרה שמנגנון החקירה-שפיטה-הרשעה שלה הוא משומן היטב.

בכל הנוגע להתנהלות בחדר החקירות, עורך דין לביא ממליץ לא להאמין לכל מה שהחוקר המשטרתי אומר. עורך דין לביא מציין כי "החוקר הוא אינו חבר". פעמים רבות החוקר ירצה לשבת מחוץ לחדר החקירות, אולי אפילו על קפה או סיגריה ואולי אפילו ידבר בעדינות אבל אל לכם להאמין. החוקר תפקידו אחד והוא להוציא מכם הודאה ולסגור את התיק.

דעו כי גם לשתוק זו אופציה ורבים טועים לחשוב ששתיקה מבססת את החשד נגדכם אבל זה לא נכון, ולכן רק עורך דין פלילי מוסמך יוכל לומר לכם מהו הצעד הנכון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות