מהדורת אוביטר: פותחים את השבוע

היום במהדורה – בית המשפט העליון קבע בשבוע שעבר כי שוטרים אינם מוסמכים לערוך חיפוש על גופו ובכליו של אדם השוהה בשדה התעופה באופן שרירותי, בשל הקורונה: בוטלו מפגשי ההתייחדות בבתי הכלא, צעיר מבית ג'אלה מכר פרטי כרטיסי אשראי ישראלים, סכסוך בין שתי משפחות הוביל לעימות במהלכו נורו יריות שגרמו למות אחד המעורבים, ולסיום: מהומות "שומר חומות" ייצרו בקבוקי תבערה כדי לזרקם על יהודים.

חיפוש סתמי

בית המשפט העליון קבע בשבוע שעבר, כי שוטרים אינם מוסמכים, לערוך חיפוש על גופו ובכליו, של אדם השוהה בשדה התעופה, באופן שרירותי. בְּמקרים שבהם אין חשד קונקרטי, לִפעילות בלתי חוקית הנשקפת מאותו אדם, ניתן לערוך חיפוש על גופו ובכליו, רק לפי נוהל מוגדר, אשר יבסס את ההצדקה לעריכת החיפוש, ויבטיח כי הוא נועד לממש, את המטרה שנקבּעה בחוק.

עוד ציין בית המשפט, כי חיפוש על גופו של אדם ובכליו, ללא צו שיפוטי, מותנה בקיומו של חשד סביר, לכך שאותו אדם מחזיק בחפץ, שהוא מושא לחיפוש על ידי המשטרה.

במגפה אסור להתגפף

הגבלות הקורונה חזרו לבתי הכלא. לאחר הערכת מצב, לבחינת דרכי התמודדות עם נגיף הקורונה שערכו בשירות בתי-הסוהר, הוחלט לעדכן את מתווה הפעילות בצל הנגיף. בין השאר יוגבלו המבקרים ויבוטלו מפגשי ההתייחדות.
ההחלטה הגיעה, לאחר שבבתי הסוהר, החלו להימצא חולים, ונאלצו בין השאר, לסגור את בית הסוהר רימונים. זאת בעקבות בדיקה שבה נמצאו עשרים-ושלושה אסירים, מאומתים לנגיף.

המדריך לאשראי גנוב

לבית המשפט השלום ברמלה, הוגש כתב אישום, נגד אַליאס דַאר קַעַבַר, תושב בית ג'אלה כבן עשרים, בגין עבירות של הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות, החזקת פרטי כרטיסים, קבלת דבר במרמה, מתן אמצעים לביצוע פשע, ועבירות נלוות נוספות. זאת לאחר, שבין היתר, הציע למכירה פְּרַטי כרטיסי אשראי, של אזרחים ותושבים ישראלים, בפורום באינטרנט.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2020 ועד למעצרו ביולי השנה, החזיק הנאשם פלטפורמה לסחר בפרטי כרטיסי אשראי גנובים, ומכירת שיטות לביצוע ההונאות.

רצח בצפון

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש במהלך סוף השבוע, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד סַאמר שַקוּר, בן 41, ונגד נער נוסף כבן 17, שניהם תושבי היישוב איבּטין, בגין הרצח של חסן רַמְחִי. על פי כתב האישום, בין משפחות הנאשמים, לבין משפחתו של המנוח, שררו יחסים מתוחים, שהביאו להגשת תלונות הדדיות במשטרה. לפני קצת יותר מחודש, אירע מפגש בין הנער הנאשם, לבין אחד מבני רמחי, שהיה בדרכו לביתו, ברכבו. במהלכו רמחי נרצח.

מהומות "שומר חומות"

עוד בכותרות היום, לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגשו כתבי אישום, נגד שלושה צעירים תושבי רמלה, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, בנסיבות של מעשה טרור, הצתה בצוותא, בנסיבות של מעשה טרור, ופעולה או עסקה בנשק, למטרות טרור. על פי הכתוב, השלושה נעצרו בעקבות ייצור ויידוי בקבוקי תבערה, לעבר גן משחקים בעיר, בעת מבצע "שומר החומות".

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות