שנת מאסר על מעורב בהשלכת רימון לעבר בית סגן ראש מועצה

תושב דיר חנא הורשע כי ביצע את המעשה על רקע פסילת מכרז בו השתתפו בני משפחתו. השופט: "אין לדעת היכן ייפול אותו רימון שיידו, ואין לדעת מי יימצא בקרבתו"
אייל חן |
רימון הלם. צילום: סראיה דיאמנט, פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, ארז פורת גזר שנת מאסר, על תושב דיר חנא, שהורשע בעבירות של נשיאת והובלת נשק, שיבוש מהלכי משפט, מעשי פזיזות ורשלנות ואיומים, לאחר שהיה מעורב בהשלכת רימון הלם לביתו של סגן ראש המועצה המקומית בישובו בעת שזה כיהן בתפקידו. השופט פורת הורה לו לפצות את הקורבן ב-7,500 שקלים. "בעת האחרונה הפכו עבירות בנשק למכת מדינה של ממש, באופן שמתקיימת מלחמת חורמה כנגד מבצעיהן", נכתב בגזר הדין, "במעשה המתואר פגעו הנאשמים בתחושת הביטחון האישי בתוככי בית מגוריו של אדם, היכן שהכל מצפים להגנה מלאה בדרך הרגילה".

על פי כתב האישום, בחודש אוגוסט שעבר, קשר הנאשם קשר עם הנאשם האחר בתיק ומעורב נוסף, לפיו האחרים יזרקו רימון הלם לעבר ביתו של המתלונן שכיהן אז כסגן ראש המועצה המקומית בכפר דיר חנא, כדי לאיים עליו. הרקע לקשר הפלילי הוא פסילת מכרז אליו נגשו בני משפחת הנאשם.

רימון הלם במרפסת הבית

ביום האירוע הגיע הנאשם לבית קרוב משפחתו וסייע בפירוק לוחית הרישוי וסימני זיהוי מטרקטורון שהסיע למקום. בהמשך, הגיע למקום הנאשם האחר שהביא עמו רימון הלם סינוור. לאחר מכן כל הנאשמים כיבו את מצלמות האבטחה בבית אותו קרוב משפחה, והנאשם האחר, יחד עם מעורב נוסף נסעו באמצעות הטרקטורון לבית המתלונן, ובהגיעם בסמוך, זרק המעורב הנוסף את רימון ההלם, וזה נחת במרפסת הבית, התפוצץ בקול נפץ וגרם לסימני פיח. לאחר מכן נמלטו מהמקום.

הנאשם אף נקט באמצעים למנוע אפשרות צפייה בסרטוני מצלמות האבטחה בביתו, בכך שהסיע את הנאשמים האחרים לבית אותו קרוב משפחה, מקום ממנו יצאו האחרים להשליך את הרימון, כדי להעלים את התיעוד של מצלמות האבטחה במקום, אולם לאחר ששוטרים הגיעו למקום, הם נמלטו.

סכנה לציבור

השופטת פורת קבע בגזר הדין כי מעשי הנאשם פגעו באינטרס החברתי שעניינו השמירה על בטחון הציבור ושלומו, זאת במרחב הציבורי כמו גם בפרטי, וכן פעילותן התקינה של רשויות הציבור, ובכללן רשויות השלטון המקומי, בלא מורא ומתוך שיקולים עניינים בלבד. כן נפגעה יכולת החקירה וההגעה לחקר האמת של רשויות החקירה.

"בעת האחרונה", כתב השופט פורת, "הפכו עבירות בנשק למכת מדינה של ממש, באופן שמתקיימת מלחמת חורמה כנגד מבצעיהן. בקביעת מתחם הענישה נתתי דעתי לנסיבות ביצוע העבירה; לכך שלא היתה כוונה מצד מי מהנאשמים לפגוע במאן דהוא, אלא לנגד עיניהם ראו את הצורך באיום כלפי המתלונן שהיה נושא משרה רמה במועצה המקומית ביישובם".

פגיעה בתחושת הביטחון האישי

השופט פורת הוסיף: "לצד זאת יש לומר כי במעשי הנאשמים פוטנציאל סיכון חרף כוונתם; אין לדעת היכן ייפול אותו רימון שיידו, ואין לדעת מי יימצא בקרבתו, בין בכך שהמיידים לא הבחינו בו ובין בכך שיגיע למקום במפתיע ובאקראי. במעשה המתואר פגעו הנאשמים בתחושת הביטחון האישי בתוככי בית מגוריו של אדם, היכן שהכל מצפים להגנה מלאה בדרך הרגילה. שקלתי את חלקו של הנאשם באירוע: אמנם, במעשה הזריקה עצמו לא נטל חלק, אך היה בעל המניע להתרחשותו, וכאמור, פעל להסוואתו".

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז פורת

____________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות