דקר ערבי כי "יצא עם יהודיות" ויפצה אותו

לאחר שהורשע בפלילים קבע ביהמ"ש כי רז עמיצור, תושב ב"ש, יפצה את הצעיר הערבי על הנזקים הנפשיים והגופניים שנגרמו לו בעקבות התקיפה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט המחוזי בבאר שבע, יעל ייטב, הורתה לרז עמיצור, תושב באר שבע, לשלם כחצי מיליון שקלים פיצויים לצעיר ערבי, בתביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים לאחר שהנתבע היכה ודקר אותו בשל העובדה שיצא עם אישה יהודייה. התוקף, כך קבע בית המשפט, יפצה את הקורבן על הנזקים הנפשיים והגופניים שנגמרו לו בעקבות המקרה.

על פי האמור בגזר הדין, שניתן בחודש נובמבר 2018, הועמד עמיצור לדין בשל שורה של עבירות אלימות כלפי גברים ממוצא ערבי, שבוצעו על רקע קשרים של אותם גברים עם נשים יהודיות. במסגרת הסדר טיעון הורשע הנתבע בעובדות כתב האישום המתוקן, על פי הודאתו.

על פי המפורט בחלק הכללי בכתב האישום המתוקן, שכלל ארבעה אישומים שרקעם דומה, החליט הנתבע לפגוע בגברים ערבים השוהים בחברת נשים יהודיות, כדי לעורר בקרבן פחד ולמנוע קשרים אישיים בין הערבים ליהודיות. בגין עבירות אלה נדון לחמש וחצי שנות מאסר בפועל.

תביעה נגררת להרשעה בפלילים

בעקבות הרשעתו של הנתבע הוגשה כאמור התביעה, כתביעה נגררת להרשעה בפלילים. בין הצדדים לא היתה מחלוקת על כך שהסוגיה היחידה שבה יש לדון במסגרת ההליך היא שאלת הנזקים שנגרמו לתובע בעקבות המעשים שבהם הורשע הנתבע.

בתצהיר עדותו הראשית הצהיר התובע כי בשעה שהותקף ונדקר בידי הנתבע הרגיש "שרוצים להרוג אותי כי אני ערבי, הם לא באו לשדוד אותי באו לרצוח אותי הייתי בטוח שאני הולך למות הייתי מלא בדם והתעלפתי" מזירת האירוע פונה התובע באמצעות אמבולנס לבית החולים סורוקה, שם אושפז. התובע הגיש חוות דעת של פסיכיאטר שפירט כי התובע תיאר בפניו פחד בלתי נשלט פן יפגעו בו פעם נוספת.

עוד צוין כי התובע סגור בבית הוריו מרבית שעות היום, נמנע מלהגיע לעיר באר שבע, ואינו מסוגל לחשוב על עבודה בסביבה יהודית. המומחה גם תיאר כי עובר לתאונה שקל התובע כ- 120 קילו, בעוד שבמועד הבדיקה שקל כ- 60 קילו. כלומר, בעקבות התאונה איבד התובע כמחצית ממשקל גופו.

פגיעה בגוף ובנפש

המומחה הוסיף וציין בחוות דעתו כי שנתו של התובע מופרעת, הוא אינו נרדם ללא נטילת כדורים, ובלילה סובל מסיוטים קשים, מתעורר בצעקות ומעיר את כל שוכני הבית. פורט כי התובע ניסה לחזור לעבודה בסופרמרקט שבו עבד לפני האירוע, אך לא הצליח להרגיע את החרדות והפחד מיהודים, לרבות ספקים המגיעים למקום באקראי. התובע תיאר בפני המומחה כי איבד סבלנות לשוחח עם אנשים, מתפרץ על אחייניו, פיתח רגישות לרעש, אינו מסוגל לווסת כעסים והתנהגותו השתנתה.

בסיכומו של דבר השופטת ייטב קבעה כי הנתבע יפצה את התובע בסכום של 550 אלף שקלים בגין נזק לא ממוני, גריעה מכושר ההשתכרות, הפסד פנסיה, עזרת הזולת והוצאו. כמו כן השופטת פסקה שכ"ט עורך דין בסך 120 אלף שקל.
__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל ייטב

__________________________________________________________

עו”ד עמיחי זלצר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות