שני בעלי שליטה בחברות חשודים במשיכת מיליוני שקלים מבלי לדווח על כך כהכנסה

זאת לאחר חקירה מקפת של מס הכנסה. השניים חשודים כי כל אחד מהם משך כספים רבים מחברות בבעלותו ללא דיווח. השניים שוחררו בתנאים מגבילים
דנה לווינסקי |
רשות המיסים נגד דקל בן לולו - אילוסטרציה
רשות המסים בירושלים, צילום: פלאש 90

שני בעלי שליטה בחברות נחקרו ברשות המסים בחשד להעלמת הכנסות תוך משיכת מיליוני שקלים מהחברות שבבעלותם מבלי לדווח על כך כהכנסה. האחד מרק זיבי, בעל חברת "זיבוטל בע"מ" נחקר בחשד למשיכת כ-7 מיליון שקלים מהחברה מבלי לדווח, וגיל אורן, בעל מניות בחברת "נעה ואיתי חברת החזקות בע"מ" נחקר בחשד למשיכת כ-1.8 מיליון שקלים מבלי לדווח על כך כנדרש. השניים שוחררו על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים.

מהבקשה לשחרור בתנאים מגבילים של מרק זיבי, תושב הרצליה, עולה כי פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף פקיד שומה נתניה, פתחו בחקירה גלויה כנגד זיבי בחשד שלא דיווח על משיכות מהחברה שבבעלותו.

במסגרת זו החשוד עוכב לחקירה ונתפסו מסמכים ממשרד רו"ח המייצג אותו. מהחקירה עולה כי זיבי משך מחברת "זיבוטל בע"מ" שבבעלותו, כ-7 מיליון שקלים בין השנים 2019-2016, כאשר הוא ממשיך למשוך מאות אלפי שקלים כל שנה, מבלי לדווח על כך בדוחות האישיים שלו, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

השופט רועי פרי מבית משפט השלום בתל אביב-יפו שחרר את החשוד בתנאים מגבילים בהם ערבות עצמית על סך 300,000 שקלים, ערבות צד ג' על סך 150,000 שקלים, הפקדת מזומן על סך 30,000 שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

מהבקשה בעניינו של אורן עולה כי הוא הגיש דוחות שנתיים לשנים 2018-2016, בהם דיווח על הכנסות ממשכורות מחברת פרידיקטיב דייל בע"מ בלבד. זאת למרות שבפועל הייתה לו משיכה מחברת נעה ואיתי החזקות בע"מ שעמדה על כ-1.8 מיליון , אותה השמיט מהדו"חות בכוונה להתחמק מתשלום מס.

בבית משפט השלום בחיפה נעתרה השופטת טל תדמור-זמיר לבקשת פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים בהם עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום, ערבות צד ג' בסך 150,000 שקלים וערבות עצמית בסך 20,000 שקלים.

במסגרת אכיפת יישום הוראות סעיף 3 לפקודת מס הכנסה, הקובע כי יתרת החוב של בעל מניות מהותי חייבת להיות מוחזרת לחברה או להיות מדווחת כשכר עבודה/דיבידנד עד סוף השנה שלאחר השנה שבה נוצר החוב, נחקר גם גיל אורן, תושב פרדס חנה ובעל מניות בחברת נעה ואיתי החזקות בע"מ המחזיקה בחברת פרידיקטיב דייל בע"מ, בחשד למשיכת כספים מהחברה מבלי לדווח על כך כנדרש.

——————-

לצפיה ודירוג כבוד השופט רועי פרי

לצפיה ודירוג כבוד השופטת טל תדמור-זמיר

——————-

עו"ד חיה אביסרור שמעוני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות