הורשע אדם שקיבל מאות אלפי שקלים מחסויים שלא כדין

אמיל חנן הורשע בשלל מעשי רמאות והונאה כלפי חסויים שהיה אמור לספר להם שירותים שונים באמצעות חברה שבבעלותו
מעיין לביא |
אילוסטרציה

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל ברק-נבו, הרשיעה את אמיל חנן בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל באמצעותו דבר; זאת, בגין קבלה שלא כדין סכום של מאות אלפי שקלים מכספי חסויים חסרי ישע שסיפק להם, או היה אמור לספק, שירותים שונים.

בפרשה זו גם הורשע חנן בהלבנת הון. כן הורשע חנן בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועדות שקר, לאחר שפעל במרמה להכרזתו כפושט רגל.

בראשית 2006 החל אמיל חנן לספק שירותים שונים לכמה חסויים (אנשים שאינם מסוגלים לנהל את ענייניהם), עבור עמותת "קרן דורי דורות" שעסקה במתן שירותי אפוטרופסות תחת האפוטרופוס הכללי, על פי מינוי של בית המשפט לענייני משפחה. התשלום עבור השירותים הועבר מחשבונות החסויים שהיו בשליטת העמותה האפוטרופסית, ונעשה באמצעות חברה בבעלות חנן, בכפוף להוצאת חשבוניות.

על פי הכרעת הדין, חנן והחברה בבעלותו הפיקו, בין היתר, חשבוניות כוזבות בסך מאות אלפי שקלים עבור שירותי חונכות לחסויים, מבלי שסיפקו כל עבודה או שירות בגינן, או סיפקו מספר שעות קטן מהמספר המופיע בחשבוניות; הנפיקו חשבונית מזויפת שנחזתה להיות חשבונית של חברה קדישא על סך 25,000 שקלים כתשלום עבור חלקת קבר לחסויה שנפטרה, כאשר הסכום ששולם בפועל עבור חלקת הקבר היה נמוך יותר, כך שקיבל לידיו במרמה כ-12,000 שקלים; והנפיק חשבוניות מזויפות הנחזות להיות חשבוניות של רופאי שיניים בסכום כולל של כ-30,000 שקלים, מבלי שהוענקו לחסויים טיפולי השיניים המופיעים בחשבוניות.

בעקבות המצג הכוזב שהציגו חנן והחברה שבבעלותו במרמה לעמותה האפוטרופסית, שולמו לחנן ולחברה שבבעלותו סכומי החשבוניות השונים, תוך גביית הסכום מחשבונות החסויים.

בית המשפט הרשיע את חנן ואת החברה בבעלותו בביצוע העבירות בנסיבות מחמירות, וכתב כי: "הנסיבות המחמירות באו לידי ביטוי בכך שהנאשמים הסוו את המרמה באמצעות שימוש במסמכים מזויפים, ובשל התחכום, התכנון והשיטתיות שליוו את מעשיהם. גם הסכומים הנכבדים שהתקבלו במרמה והעובדה שהרכוש שהתקבל נלקח מחשבונות חסויים חסרי אונים, מהווים נסיבות מחמירות".

עוד הרשיע בית המשפט את חנן בעבירות של הלבנת הון בכך שהפקיד סך של עשרות אלפי שקלים מתוך הכספים שקיבל במרמה מחשבונות החסויים, בחשבונות בנק על שם קרובי משפחתו. חנן הורשע כי עשה זאת במטרה לאפשר לו ליהנות מפירות המרמה שביצע כלפי החסויים.

בנוסף, על פי הכרעת הדין, חנן הציג מצגים כוזבים שונים על מנת להניח את דעתם של הנאמן על נכסיו, בית המשפט, הכנ"ר ונושיו לכך שאין לו נכסים, במטרה לעקוף את ההגבלות החלות על פושט רגל לפי פקודת פשיטת הרגל, ולהיחשב פושט רגל. בין היתר, חנן השתמש בחשבונות בנקים של בניו ואחיינו, תוך שהוא מהווה למעשה נהנה בחשבונות, ופועל בהם כבשלו. בנוסף, הורשע כי במסגרת הצגת מצבת הנכסים שלו לבית המשפט שדן במעמדו כפושט רגל, העיד עדות שקר.

—————————

לצפיה ודירוג כבוד השופטת מיכל ברק-נבו

—————————

עו"ד קימברלי אלון

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות