מצפים ממתמחה שיענה על שאלות הבחינה בתוך פחות מחמש דקות לשאלה, אך ללשכה נדרש חודש

מדוע נערך טקס ההסמכה של עורכי הדין החדשים בעוד שחלק גדול מן הנבחנים ממתין לתוצאות הערעור על שאלות מכשילות? זו השאלה שמעסיקה עשרות עורכי דין ומתמחים כבר כמה ימים

ארגון המתמחים הארצי בראשות הרב שמעון שמואלי ומספר החברי המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין מוחים על עוגמת הנפש שגורם טקס ההסמכה הקרוב, שאמור להתקיים בבנייני האומה ב-18 לאוגוסט, בזמן שהתוצאות הסופיות של העררים שהוגשו על תוצאות בחינות הלשכה יתפרסמו רק ארבעה ימים אחר כך, כך שייתכן ועורכי דין שהוסמכו יקבלו את התואר לא במסגרת הטקס המתוכנן אלא לאחר מכן.

עורכי דין מהמועצה הארצית, ובהם עו"ד ציון אמיר, עו"ד רועי ביטון, עו"ד נעמי עיני ויו"ר ארגון המתמחים הארצי, הרב שמעון שמואלי, פנו ללשכת עורכי הדין בבקשה לדחות את מועד הטקס הקרוב, עד שיפורסמו תוצאות העררים שהוגשו על תוצאות הבחינה. כזכור, מבחן הלשכה האחרון התקיים בסוף יוני, ואליו ניגשו כ-2500 מתמחים.

 

51% מהם עברו את המבחן (1286). התוצאות פורסמו ב-18 ביולי, חודש לפני מועד הטקס המתוכנן. העררים על תוצאות הבחינה הוגשו עד 1 לאוגוסט, אך תוצאתיהם יפורסמו עד ה-22 – ארבעה ימים אחרי הטקס.

"בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין עברה רפורמה מהותית בשנת 2017. לצד ביטול הבחינה בעל פה ומבחן שהתקיים עד אז בנושא אחד בלבד – דין דיוני, במתכונת החדשה, ניתן דגש רב לידע משפטי, לחשיבה מהותית ולמיומנויות הנדרשות מעורכי דין. המבחן המעודכן מורכב משלושה נושאים – ניסוח משפטי, דין דיוני ודין מהותי. בשנים האחרונות, פחות ממחצית הנבחנים עוברים את הבחינה, בשעה שבשנים הקודמות, אחוזי ההצלחה עמדו על כ-78%. " מסבירה עו"ד אריקה סולומון וסר מנכ"ל Lawyers – הדור הבא של עורכי הדין

בפניה לראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, נכתב כי קביעת טקס ההמסכה למועד הקודם לקבלת התוצאות הסופיות הינו אבסורדי, חסר התחשבות, עושה עוול ופוגע במאות נבחנים אשר הגישו ערעור על תוצאות הבחינה. כותבי המכתב מבקשים שאו שיוקדם המועד הסופי לפרסום תוצאות העררים לפני הטקס עצמו, או שהטקס יידחה בימים ספורים על מנת שיוכלו להשתתף בו כל מי שעברו את הבחינה, וירצו לקבל את התעודה בטקס החגיגי עם כל חבריהם לספסל הלימודים.

מטעם לשכת עורכי הדין נמסר כי לנבחנים שערעורם יתקבל ייערך טקס הסמכה מאוחר יותר, כפי שהיה נהוג בשנים קודמות.עוד ציינו בלשכה כי על פי הנסיון יהיו ערעורים נוספים שצפויים להגיע גם לערכאות, ואין טעם להמתין לסיום כל ההליכים הללו.
עוד ציינה הלשכה בתגובה הרשמית כי לעורכי הדין שסיימו את המבחנים מגיע לקבל כבר את רשיונם ולהתחיל לעבוד, וכי אין בכוונתה לפגוע באלפי עורכי הדין הממתינים לטקס בכליון עיניים. עוד נכתב כי המכתב שנשלח לוועדה, ימים ספורים לפני הטקס, נשלח בשיהוי ממשי, וכי כל כוונתו למשוך תשומת לב.

עו"ד אריקה סולומון וסר מנכ"ל Lawyers – הדור הבא של עורכי הדין, המכשירה מתמחים לבחינות הלשכה מסרה "מבלי להתייחס לשאלות עליהן מוגש הערעור, ולאופן הניסוח העמום שלהן, שלא לומר מכשיל, תמוהה בעיני הבחירה שלא להמתין או לחלופין להאיץ את ההחלטה על השאלות ולאפשר טקס שלם ומלא הכולל את כל עורכי הדין החדשים " עוד מסרה עו"ד סולומון וסר "מועד דצמבר 2021 של בחינות ההסמכה נמצא מעבר לפינה וכל יום שבו נותרים עשרות מתמחים ללא מענה מהווה פגיעה מורלית וכספית במתמחים ומונע מהם הלכה למעשה להתחיל ללמוד במועד, לכן בלי קשר להחלטת הלשכה החלטנו בלויירס לאפשר לכל המערערים להרשם למסלול הלימודים שלנו תוך הבטחה חוזית להחזר כספי אם ערעורם יתקבל ובכך לא למנוע מהם את הסיכוי להגשים חלומם ולהיות עורכי דין עוד השנה"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות