חצי שנת מאסר לגבר שהיכה ואיים על בת זוגו

תושב השרון, 32, הורשע כי איים על גרושתו וכן על בן זוגה הנוכחי. במסגרת גזר הדין הוא יפצה אותה ב-4,000 שקלים ואת חברה ב-2,000 שקלים
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר חצי שנת מאסר לתושב השרון, בן 32, אשר הואשם בתקיפת בת זוגו בעת שהיו נשואים וכן באיומים עליה ועל בן הזוג הנוכחי שלה לאחר שהתגרשו. השופט אבנון גם הורה לנאשם לשלם פיצויים 4,000 שקלים פיצוי לאשה ו-2,000 שקלים פיצוי לחבר המשותף.

על פי האישום הראשון, בין השניים שהיו נשואים באותה עת, נתגלע ויכוח על רקע פריצה לביתם בה נגנבו מהם כספים וכרטיסי אשראי. הנאשם הטיח במתלוננת כי האירוע התרחש באשמתה, וזו בתגובה צעקה עליו. אז נטל הנאשם בקבוק מים ושפך את תכולתו על המתלוננת, בהמשך חתך את תיקהּ בסכין מטבח, ודחף אותה כך שהמתלוננת החליקה על הרצפה הרטובה ונפלה. בתגובה למעשיו הכתה המתלוננת בידה בגבו של הנאשם. בגין אישום זה הורשע הנאשם בעבירה של תקיפה סתם – בן זוג.

"אני הולך להעניש אותו"

באישום השני מצוין, כי לפני שנה שהשניים היו כבר גרושים. בן זוגהּ החדש של המתלוננת, התגורר עמה בדירה והשניים התעתדו להתחתן ולהעתיק את מקום מגוריהם לחדרה. הנאשם שלא קיבל זאת שלח הודעות איום רבות במשך כשבוע, דרך חבר משותף. הודעות בהן איים לפגוע במתלוננת ובבן זוגה הנוכחי.

באחת ההודעות כתב: "אם אתה לא מאמין לי תשאל אותה מי אני מה אני מה אני יכול לעשות, אני לבד הייתי מרביץ לכמה אנשים, הייתי מרביץ לפנים, לראש ולאוזניים, הייתי נותן סטירות… אני אישית הולך להעניש את הבן אדם הזה חזק, זה אומר להרביץ לו בראש".

בהמשך כתב: "… למה אני ככה אגרסיבי כי אני אוהב אותה וכשאתה אוהב מישהו אתה תעשה הכל בשביל להשיג אותו… הוא סתם מסבך עיניינים וזה לא ייגמר טוב בשבילו".

בפעם אחרת כתב לו: "תמסור לו שהוא עדיין לא התקשר אלי ושיש לא אויב כבר הוא הרוויח אויב לכל החיים ככה תמסור לו, אני האויב שלו והוא ישלם על הכל… מה אחי כבר השעה שש ועבר הרבה זמן והוא לא מתקשר אלי, טוב אני הבנתי כבר שהוא דפוק, לא נורא הוא ישלם ביוקר כל החיים שלו יהיה חייב לי" ובהמשך: "תמסור לו שאני אזיין את אמא שלו, איך שאראה אותו אזיין את אמא שלו… שמעת שבישראל הוציאו חוק חדש לצוד צבי, תמסור לו שמהיום שצבי הזה יסתתר ממני אז אני התחלתי לצוד".

הודה במיוחס לו

הנאשם הודה במעשיו, תיאר געגועים לבנותיו, ביקש להשתחרר ממעצר הבית הממושך בו הוא נתון, סיפר על ההליך הטיפולי המסייע לו לשלוט בכעסיו, על מצבו הכלכלי הקשה, הליכי פשיטת הרגל, חובותיו, תשלומי המזונות לבנותיו. לשאלת בית המשפט, הסכים להפנייתו לממונה על עבודות שירות, בצד הבעת חשש כי לא יוכל לשלם את חובותיו.

השופט אבנון, ציין בגזר הדין כי האלימות שנקט הנאשם כלפי המתלוננת, לא גרמה לה אמנם לחבלה פיזית, אך לשיטתי מדובר בעבירה חמורה ומכוערת המגלמת זלזול עמוק במתלוננת, ואשר פגעה באופן ממשי בכבודה ובשלוותה.

"על רקע וויכוח בין השניים", כתב השופט, "הֵהין הנאשם לשפוך עליה בקבוק מים, חתך את תיקהּ בסכין מטבח, ודחף אותה כך שהחליקה ונפלה על הרצפה הרטובה. מדובר אמנם באירוע לא מתוכנן, אלא שמקריאת כתב האישום ניתן לחוש את הפחד והעלבון הצורב שוודאי חשה המתלוננת באותם הרגעים, כשהותקפה בפרץ אלימות פתאומי על ידי בעלה – אבי בנותיה, בתוך ביתם פנימה".

השופט אבנון הוסיף: "תגובתה למעשה – היכתה בגבו, ודאי שאין בה כדי לעמוד לחובתה, או להפחית מחומרת מעשיו של הנאשם (כפי שניסה לטעון בא כוחו) אין בידי לקבל את מתחם העונש המקל לו עתרה המאשימה, משמצאתי כי חומרת העבירה איננה מאפשרת לקבוע מתחם שתחתיתו בענישה צופה פני עתיד, כי אם במאסר ממש, גם אם בדרך של עבודות שירות".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

________________________________________________________

עו"ד אופיר חליוה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות