תפיסת החוחיות: ציפורים בשווי 100 אלף שקלים בפשיטה בענאתא

לוחמי מג"ב בשיתוף עם אנשי רשות הטבע והגנים תפסו בביתו של חשוד 40 ציפורים מוגנות וגם רובה M-16. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו
תפיסת החוחיות המוגנות. צילום: דוברות המשטרה

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל יחד עם המנהל האזרחי ורשות הטבע והגנים עצרו חשוד שהחזיק בביתו בענאתא 40 ציפורים מוגנות ונשק מסוג M-16. בהמשך היום יובא החשוד להארכת מעצר.

חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה המרכזית של מג"ב חוף הובילה לפעילות מבצעית הלילה של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים, אח"מ וכלבני מג"ב, פקחי רשות הטבע והגנים ביחידת קמ״ט שמורות טבע במנהל האזרחי, מת״ק עוטף ירושלים בביתו של חשוד בגידול וצייד לא חוקי של ציפורים מוגנות בעיירה הפלסטינית ענאתא. שיתוף הפעולה עם כלל גורמי האכיפה השונים ויחידות מבצעיות אופרטיביות הובילה לסגירת מעגל ולמעצרו של החשוד הלילה.

במהלך החיפוש לוחמי מג"ב איתרו חדר בביתו של החשוד ובו מספר רב של כלובים ובתוכם 40 ציפורים מוגנות מסוג חוחית. 6 מתוכן חוחיות לבנות הנחשבות לזן נדיר ובנוסף נתפסו ביצים של הציפורים המוגנות שמקומן בטבע. כאשר סך הכל שווי מוערך של הציפורים שהוחזקו באופן לא חוקי הוא של כ-100 אלף שקלים.

בזכות הכלבה ניקה

בהמשך החיפוש בבית הכלבה 'ניקה' של מג"ב סימנה תיק שחור אשר בתוכו נתפסו נשק מסוג M-16, מחסנית מלאה בכדורים ו-3 חבילות של כדורי 5.56. החשוד, בשנות ה-30 לחייו תושב ירושלים הועבר לחקירה במג"ב עוטף ירושלים וברשות הטבע והגנים.

הציפורים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

ברשות שמורות טבע הדגישו כי החוחית היא חיית בר מוגנת והחוק אוסר לצוד אותה, לסחור בה או להחזיקה. בזכות שירתה הייחודית, היקף תופעת הציד שלה חוצה מגזרים והסחר בה נרחב. המנהל האזרחי ורשות הטבע והגנים, פועלים לאתר חוחיות בשבייה ואנשים המחזיקים חוחיות בבתיהם שלא כחוק. החוחיות שנתפסו יועברו לאישוש ובדיקה לפני השבתם לטבע.

חוף הים רק לנופשים או גם למסעדות?

מוקדם יותר היום (יום ב') פורסם כי המשרד להגנת הסביבה בשיתוף משטרת ישראל, פעל להסרת במת עץ, שעליה הונחו כיסאות, שולחנות, ספות וציוד הגברה, וכן שמשיות סמוכות מענפי דקל, המצויים ב"תחום חוף הים" כהגדרתו בחוק שמירת הסביבה החופית במסעדות סיאסטה ביץ' וקפה גרג בחוף סירונית בנתניה. זאת, בהמשך לצו להסרת המפגע שהוציא המשרד, בהתאם לסעיף 9 בחוק, לבעלי המסעדה לטיפול במפגע.

המפגע הוקם ללא היתר בנייה כדין וגרם לפגיעה בזכות הציבור למעבר חופשי בתחום חוף הים וכן לפגיעה בסביבה החופית. בהמשך למכתב התראה שנמסר לבעלי המסעדה בחודש מארס, וכן בהמשך לדחיית טענות בעלי המקום, הוציא המשרד להגנת הסביבה צו לפינוי המפגע, לא יאוחר מאמצע חודש יולי.

המפגע לא הוסר

משלא הוסר המפגע על-ידי הבעלים של המסעדות בהמשך לצו שניתן, פעל המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משטרת ישראל וקבלן פירוק של רשות מקרקעי ישראל, להסרת המפגע מהסביבה החופית. בפעילות האכיפה הוסר כלל המפגע והחוף חזר לרשות הציבור. המסעדות ובעליהן יחויבו בכפל הוצאות הפירוק והניקוי.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי: "אנו רואים בחומרה כל פגיעה לסביבה החופית והימית שמהווה הפרעה לציבור המבקש ליהנות מהחופים, ולא נאפשר פגיעה כזו בשום אופן. נמשיך לפעול בנחישות ובהתמדה מול עבריינים סביבתיים הפוגעים בציבור ומזיקים לסביבה החופית והימית".


עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות