ניסו לרצוח את אחיהם בשל נטייתו המינית

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר עונשי מאסר של 6 ו-14 שנים על שני צעירים שדקרו את אחיהם בן ה-16 לאחר שגילו כי הוא הומוסקסואל: "פשע אכזרי ושפל"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט רענן בן יוסף, גזר 14 שנות מאסר בפועל, 75 אלף שקלים פיצוי, 25 אלף שקלים קנס על צעיר בן 27, מישוב בצפון, אשר הודה והורשע בניסיון לרצוח את אחיו הצעיר. על אח נוסף, בן 30 שהודה והורשע בקשירת קשר לביצוע רצח נגזרו 6 שנות מאסר, פיצוי בסך 45 אלף שקלים וקנס בסך 15 אלף שקלים. על פי הרשעתם, במהלך שנת 2019 ניסו לרצוח את אחיהם בן ה 16, במעון לנוער אליו ברח מהבית על רקע נטיותיו המיניות. חבר של האחים שהודה והורשע בסיוע לחבלה בכוונה תחילה נידון ל-5.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, פיצוי בגובה 40 אלף שקלים וקנס בגובה 10 אלף שקלים. "פשע אכזרי שפל ונתעב החותר תחת אמות המוסר בחברה", כתבו השופטים בגזר הדין.

על פי כתב האישום, בו הודו והורשעו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, במהלך מרץ 2019 גילה אחד האחים התכתבויות בעלות אופי מיני בין אחיו הצעיר לגבר אחר. האחים החלו להתעמר באח, להצר את תנועותיו ביציאה מן הבית ולנסות לגרום לו להמיר את נטייתו המינית.

ברח מהבית

במאי 2019 ניסה האח להגיש תלונה במשטרה ולהימלט מביתו, אולם נכשל, לאחר שאחיו איתרו אותו והחזירו אותו לביתו. ביוני 2019 עבר הצעיר להתגורר בהוסטל במרכז, המעניק מחסה לצעירים אשר ברחו מביתם על רקע נטיתם המינית. במהלך חודש יולי 2019 הגיעו אחיו של הצעיר להוסטל מלווים בחברם, אחיו התנפל עליו ודקר אותו דקירות מרובות בכל חלקי גופו עד שהצעיר התמוטט.

בגזר הדין ציין בית המשפט כי הערכים החברתיים המוגנים שנפגעו כתוצאה מביצוע העבירה של ניסיון לרצח שנעברה ע"י הנאשם המרכזי הם הערך העליון של קדושת החיים והגנה על חיי האדם, שלמות גופו של המתלונן ותחושת הביטחון האישי והציבורי. בנוסף נפגעו כבודו וחירותו של אדם לחיות את חייו כאוות נפשו ובהתאם לבחירותיו ללא חשש ומורא.

פשע ברף הגבוה

"מידת הפגיעה", נכתב בגזר הדין, "בערכים המוגנים בעבירות של ניסיון לרצח וקשירת קשר לביצוע פשע (רצח) היא מוחשית וממשית ומצויה על הרף הגובה האפשרי, וזאת למרות התוצאה הסופית ולפיה המתלונן ניצל ונותר בחיים, שכן אך במזל ניצלו חייו, ובוודאי שלא בזכותם או בטובתם של הנאשמים שחפצו במותו. מדובר בעבירת חמורות שלוו בתכנון מוקפד ובמחשבה תחילה כשלנגד עיניהם של המבצעים עמדה מטרה אחת ויחידה קטילת חיי אדם. מעשים אכזריים שבאו לעולם על רקע אי קבלת האחר אך ורק נוכח נטייתו המינית, ואשר הותירו בסופו של יום את המתלונן מתבוסס בדמו כשהוא סובל מפגיעה קשה, בעקבותיה פונה לבי"ח במצב אנוש".

"הנאשם 1", כתבו עוד השופטים, "ביצע פשע אכזרי שפל ונתעב החותר תחת אמות המוסר בחברה, שעה שקשר קשר עם הנאשם השני לרצוח את המתלונן – אחיהם הקטן, ושעה שהוא זה אשר ניסה לגרום במו ידו למותו, וזאת תוך שהוא אוחז סכין, דוקר אותו באכזריות וללא רחמים שוב ושוב בחלקי גופו השונים ונתעלם מתחינותיו כי יפסיק".

"נדרש חשבון נפש"

באשר לעדותו של המתלונן ציין בית המשפט: "כאן המקום לציין כי עיינו בעיון רב בתצהיר המתלונן, במסגרתו עתר, בין היתר, שלא למצות עם הנאשמים את הדין ולהימנע מהטלת חובות או קנסות עליהם. כשלעצמנו מצאנו כי דבריו אלה תואמים את הלך הרוח שנשקף בעדותו בפנינו בביהמ"ש, עדות רוויות שקרים וסתירות וסימני שאלה המבטאת באופן מובהק את המאבק הפנימי, הפחד והבעתה שאחזו בו ועדיין מתחוללים בקרבו, והדברים ברורים על רקע הדינמיקה המשפחתית המורכבת והמצב אליו נקלע 'ודי לחכימא ברמיזא'".

השופטים הדגישו שדומה כי הגם שכיום קיים שיח פתוח ומכבד יותר על קבלת השונה והאחר על הזכות הבסיסית של כל אדם לחיות את חייו כרצונו וכאוות נפשו ללא חשש וללא מורא מפני האחר, עדיין למרבה הצער, רחוקה הדרך מהשינוי התרבותי לו מייחלת כל חברה נאורה ומכבדת, ודומה כי נדרש חשבון נפש חברתי מעמיק על הרקע והאווירה הציבורית שאפשרו לנאשמים לפעול כפי שפעלו.

______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רענן בן יוסף

________________________________________________________________

עו"ד פלילי יובל קגן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות