אישום: "השליכו צמיגים בוערים על מכוניות"

5 תושבי כספייה נאשמים בביהמ"ש המחוזי והשלום בב"ש כי במהלך מבצע שומר החומות, ביצעו מעשי טרור לעבר כלי תחבורה "מתוך מניע גזעני"
דניאל בן חמו |
תושב חדרה נאשם: "ניסה לבצע לינץ'"
הפרות סדר במהלך מבצע "שומר חומות", צילום: פלאש 90

לבתי המשפט המחוזי והשלום בבאר שבע, הוגשו כתבי אישום נגד 5 נאשמים, תושבי כסייפה, אשר כל אחד לפי חלקו היו מעורבים במעשי טרור של ידוי אבנים והפרות סדר ממניע גזעני, בכביש 31 במהלך מבצע "שומר החומות".

כתב האישום נגד הנאשמים עבדאללה נצאצרה (21), ניהד נסאסרה (20), שאדי אלנצאצרה (24) ונאג'י אלסראיעה (22) הוגש לבית המשפט המחוזי בב"ש בגין ביצוע ריבוי עבירות של מעשה טרור של יידוי אבן וירי לעבר כלי תחבורה לפי חוק המאבק בטרור, מעשה פזיזות באש ממניע גזעני, ריבוי עבירות של חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעות.

כתב האישום נגד הנאשם סלמאן בן חסן סראיעה (30) הוגש לבית משפט השלום בב"ש בגין ביצוע ריבוי עבירות של מעשה פזיזות באש ממניע גזעני והתפרעות.

צמיגים בוערים בכביש 31

על פי כתבי האישום, ב-11 וב-12 במאי 2021, הגיעו הנאשמים לצומת נבטים בכביש 31 בעקבות קריאות ופרסומים ברשתות החברתיות, ובצוותא חדא עם אחרים, כשחלקם רעולי פנים ומניפים דגלי פלסטין, הציתו צמיגים וזרקו את הצמיגים הבוערים מגשר נבטים לכביש, על מנת לחסום את ציר התנועה ולמנוע מעבר רכבים, התפרעו ויידו אבנים רבות לעבר כלי רכב ואוטובוסים שנסעו בצומת. מידויי אבנים, חלק מהרכבים והאוטובוסים ניזוקו, החלונות נופצו והנוסעים חשו ברע.

עוד עולה מכתב האישום, כי חלק מהנאשמים בדקו בין כלי הרכב האם מדובר בערבי או יהודי, וסימנו לחבריהם מי יהודי ברכב, על מנת ליידות לעברו אבנים, ומי ערבי, ולא לפגוע בו. הנהגים הערבים, אותתו באמצעות איתות חירום במהלך הנסיעה, פתחו חלונות והשמיעו מוזיקה בערבית, על מנת למנוע פגיעה בהם.

מרבית נהגי כלי הרכב הצליחו להיחלץ, ונמלטו מהמקום. במהלך האירועים, צילם אחד הנאשמים את המתרחש והעלה סרטונים, בהם נראות ההתפרעויות ל"טיקטוק".

בכתב האישום צוין בין היתר, כי הנאשים, בצוותא עם אחרים, סיכנו חיי אדם בכך שיידו אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה, במטרה לפגוע בנוסעים זאת מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני ואידיאולוגי, וכאשר במעשיהם היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם ובבטיחות הציבור.

הפרות הסדר במבצע שומר החומות: בן 17 מלוד נאשם בטרור

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט לנוער, כתב אישום כנגד קטין, בגין ריבוי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה בנסיבות של מעשה טרור ושיבוש מהלכי משפט זאת לאחר שבין היתר דקר יהודי באמצעות סכין במהלך מבצע "שומר חומות".

על פי כתב האישום, ועל רקע האירועים האלימים אשר שררו באותה העת, יצא הנאשם נער בן 17 מלוד, מביתו כשהוא מצויד בסכין ובמטרה לפגוע ביהודים, וזאת בשל מניע אידיאולוגי ולאומני. בעודו הולך ברחוב, הרים הקטין מספר אבנים, אותן הכניס לכיס מכנסיו. בשלב מסוים הבחין הקטין במתלונן אשר היה בדרכו חזרה מבית הכנסת ואשר עטה סממנים המצביעים על היותו יהודי.

הנער התקרב למתלונן אשר לא ביצע כל התגרות מצדו, ויידה לעברו את האבנים בהן הצטייד מבעוד מועד, תוך כדי קריאות "אללה אכבר".

____________________________________________________________

עו”ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות