בגלל שהחליטה להיפרד: בן 24 נאשם כי הצית את ביתה של בת זוגו

כתב אישום שהוגש נגד שי חרוש מתל אביב מייחס לו הצתה של בית חברתו לשעבר וכן כי נהג להטריד אותה רק משום שהחליטה לעזוב אותו: "שרף בניין מגורים בליבה של העיר"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד תושב תל אביב, שי חרוש, בן 24, בגין הצתה, זאת לאחר שהצית את דירת מגוריה של בת זוגו בשל העובדה שהחליטה להיפרד ממנו. "מדובר בהצתה בבניין מגורים בטבורה של עיר, בשעה שבה אנשים מצויים בביתם וישנים – מה שמגביר את המסוכנות והחשש לפגיעה בחיי אדם, ואלמלא עירנותם של בני הבית והיותם של מתזים בבניין התוצאות היו עלולות להיות חמורות ביותר", נכתב בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו את תום ההליכים הפליליים נגדו.

על פי כתב האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי מרכז, הנאשם והמתלוננת היו בני זוג במשך תקופה. בשלב מסוים יחסיהם עלו על שרטון ובעקבות זאת סיימה המתלוננת את מערכת היחסים ביניהם.

הטריד באינסטגרם

על רקע כעסו של הנאשם מן הפרידה, כך נטען בכתב האישום, הוא נהג להטריד את המתלוננת בהודעות טקסט, ביישומון "אינסטגרם" ובשיחות טלפון ממספר חסוי.

אולם, כך מפורט בכתב האישום בשלב מסוים, הוא החליט להחמיר את האיומים כלפיה וביקש להצית את הדירה בה התגוררה המתלוננת יחד עם הוריה. הנאשם הגיע לבניין בו מתגוררת המתלוננת כשהוא מצויד בבקבוק מלא בבנזין, שפך חלק מתכולתו על ידית הכניסה לבניין ובהמשך עלה לדירת המתלוננת, הצית את דלת הכניסה לדירה וברח.

במהלך מנוסתו, נטען עוד, הנאשם הצית גם את הכניסה לבניין, כל זאת כאשר בני משפחתה של המתלוננת שהו באותה העת בדירה. אחד מבני המשפחה התעורר כתוצאה מריח השריפה שפשט בדירה, הבחין בלהבות מחוץ לדלת הדירה, והנוכחים החלו לבצע פעולות כיבוי עד אשר כוחות האש הגיעו למקום.

מצלמות האבטחה תיעדו

חרוש הכחיש בחקירתו את המיוחס לו. אולם, במשטרה אומרים כי סרטוני מצלמות אבטחה מהבניין, בהם ניתן להבחין באדם הנכנס לבניין כשהוא מצויד בבקבוק, שופך נוזל דליקה על ידית הכניסה לבניין, נכנס לבניין ובחלוף כמה דקות יוצא. לאחר מכן חוזר בשנית לבניין, נכנס לבניין ולאחר כמה דקות יוצא מהבניין, שופך שוב נוזל דליקה על ידית הכניסה ולאחר מכן מצית את דלת הכניסה לבניין.

המשטרה מצאה את הבקבוק בסמיכות לבניין ובמסלול מנוסתו של חרוש מהמקום, כמו כן הוא זוהה בסרטונים ממצלמות האבטחה של הבניין על ידי המתלוננת והחוקר וכן נמצאה טביעת אצבע שלו על גבי בקבוק נביעות שבאמצעותו בוצעה ההצתה, אשר נמצא בסמוך לבניין המגורים ובו נמצאו שרידי חומר דליק.

"סכנה ממשית לציבור"

לצד כתב האישום שהוגש נגדו, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של חרוש עד תום ההליכים נגדו. "מדובר", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "בהצתה בבניין מגורים בטבורה של עיר, בשעה שבה אנשים מצויים בביתם וישנים – מה שמגביר את המסוכנות והחשש לפגיעה בחיי אדם, ואלמלא עירנותם של בני הבית והיותם של מתזים בבניין התוצאות היו עלולות להיות חמורות ביותר".

________________________________________________________________

עו"ד שיראל בר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות