מפרשת הצוללות לפרשת הגז: אבריאל בר יוסף שוב מסתבך

הפרקליטות הודיעה למשנה לראש המל"ל לשעבר כי נשקלת העמדתו לדין על כך שקיבל טובות הנאה בהיקף של מאות אלפי אירו כדי שיקדם הקמת מתקנים להנזלת גז
אייל חן |
אבריאל בר יוסף בביהמ"ש, יולי 2017. צילום: פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לתא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, המשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, זאת, במסגרת פרשה שעניינה, בין היתר, קבלת טובת הנאה בהיקף של מאות אלפי אירו מאיש עסקים גרמני בעת כהונתו של בר יוסף במל"ל ובזיקה לתפקידו. על פי מכתב השימוע, העבירות בוצעו לכאורה בין השנים 2015-2011. כזכור בר יוסף עומד לדין בפרשת כלי השיט, במסגרתה הוא נאשם בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים.

על פי מכתב השימוע, מייקל הרצוג הינו איש עסקים גרמני שהכיר את בר יוסף על רקע תפקידו הציבורי כמשנה לראש המל"ל, ושי ברוש הינו איש עסקים ישראלי, אשר בינו לבין בר יוסף היו יחסי חברות קרובים. החל משנת 2010, הרצוג וברוש קיימו שיתוף פעולה עסקי לקידום הקמת מתקנים להנזלת גז (הפיכת גז לנוזל לצורך שינוע לטווחים רחוקים) ולאחסון גז בשטח המים הטריטוריאליים והכלכליים של מדינת ישראל בים התיכון.

נציג המל"ל בוועדת צמח

החל מחודש אוקטובר 2011 כיהן בר יוסף כנציג המל"ל ב"וועדת צמח" – ועדה בין משרדית שמונתה לצורך בחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז. לפי האמור במכתב השימוע, בר יוסף פעל במסגרת תפקידיו במל"ל ובוועדת צמח לשם קידום הקמת מתקני הגז האמורים, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו האישית לקשר המתמשך והאינטנסיבי עם ברוש ולמודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים בהם אחזו ברוש והרצוג במסגרת שיתוף הפעולה העסקי ביניהם – לבין מחויבותו לציבור.

עוד עולה ממכתב השימוע, כי בעת שמילא את תפקידו הציבורי, בר יוסף פעל לקבלת טובת הנאה בזיקה לתפקידו הציבורי מאיש העסקים הרצוג, עבורו ועבור בני משפחתו, בהיקף של מאות אלפי אירו, כאשר מרבית הכסף הועבר לחברת הזנק בבעלות בתו של בר יוסף; וכן פעל במסגרת תפקידו הציבורי בהמשך למספר בקשות של הרצוג, ממנו קיבל טובת הנאה.

פרשת 3000

יודגש, כי מדובר בתיק נפרד מפרשת כלי השיט, במסגרתה נאשם בר יוסף בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים.

במאי השנה, קרוב לארבע שנים לאחר שנחשפה החקירה בפרשת הצוללות, הוגשו כתבי אישום נגד המשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, נגד דוד שרן ששימש כמנהל לשכתו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו בעבר וכן נגד שי ברוש. גם המתווך מיקי גנור הואשם.

במקביל, הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום ונגד מקורבו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון שנחשד בהלבנת הון.

________________________________________________________

עו”ד פלילי ניר אלטמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות