הדרך המהירה להשגת תו נכה

הליך הנפקת תג נכה הוא הליך בירוקרטי שעלול לעבור גם דרך מסדרונות בית המשפט. איך עושים את זה נכון ומהר? כל התשובות בפנים
מעיין לביא |

הסטטיסטיקה העגומה מצביעה על הנתונים הלא מעודדים בכלל שעשרות אלפי נכים מגישים מידי שנה בקשה להוצאה תו נכה, כפי שמגיע להם מתוקף מצבם, אבל רק כמחצית מהם מתקבלות. הדרך לקבלת תו נכה היא מתסכלת ומסועפת אבל אל תאבדו תקווה! יש מה לעשות

על פי הנתונים מובאים מתוך הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2018, עשרות אלפי נכים בישראל, בכל שנה, פונים לאגף הרישוי במשרד התחבורה בכוונה לקבל תו נכה. נתון זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה ששיעור האנשים עם מוגבלות מהאוכלוסייה הישראלית הבוגרת (בני 20 ומעלה) הוא 22%, כאשר לפחות חצי מהם מעידים על קושי רב בהליכה עד כדי אי מסוגלות ללכת כלל.

סבלנות ואורך רוח

על פניו, ההליך לא אמור להיות מסובך יותר מידי, הבקשות כולן נבדקות ומועברות לבחינה של וועדה רפואית ובראשה יושב רופא. בפני הוועדה יוצגו כלל הממצאים והראיות המעידים על מצבו של המבקש וביחוד על המניעים שבגללם הוא אינו יכול ללכת בכוחות עצמו ויכול מאד להסתייע בתו נכה.

למי מכם שכבר צבר שעות ניסיון בפרוצדורה בירוקרטית, ודאי מבין כי מדובר בתהליך ארוך שמצריך הגשה של מסמכים רבים, אישורים, אסמכתאות ובעיקר המון המון סבלנות ואורח רוח. בעקבות זאת, בהרבה מקרים של סירוב הבקשה לקבלת תו נכה, ניתן להניח כי אחד המסמכים שצורף לא היה נכון או השאיר מקום לספק בנוגע למסוגלות של המבקש ללכת. סירוב הבקשה מייצר, בדרך כלל, המון תסכול בקרב הפונים ומוסיף על הקושי היומיומי איתו הם נאלצים להתמודד.

 

חשיבות הייעוץ המשפטי

אחד מהפתרונות הבולטים ביותר בתחום בשל סיכויי ההצלחה שלו, הוא לפנות לעורך דין מנוסה בתחומי הרווחה והנזיקין, אשר יש לו ניסיון רב של שנים בליווי לקוחות מהרגע הראשון של ההגשה ועד ההחלטה על קבלת התו. בנוסף לשירותי משפטי מקצועי, עורך הדין יכול להעמיד לרשותכם צוות של מומחים בתחומי בריאות שונים שיוכלו לספק לכם את חוות הדעת המתאימות על מנת לחזק את עמדתכם בנוגע למצבכם הרפואי. יש להבהיר לוועדה הרפואית כי מעל לכל ספק סביר, אתם אינכם מסוגלים ללכת כאחד האדם.

אל תעשו זאת לבד! הליך כמו הנפקת תו נכה הוא הליך בירוקרטי שעלול לעבור דרך מסדרונות בית המשפט. כמו שאינכם מתעדים את עצמכם לבצע כל הליך משפטי לבד, כך אל תעשו גם זאת לבד- פנו למשרד עו"ד מנוסה ומשופשף שכבר עבר כמה וועדות רפואיות בחייו, על מנת שזה יעניק לכם את המענה המתאים והייצוג הראוי בבית המשפט.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות