גישור במשפחה – מה צריך לדעת?

הסטטיסטיקה העצובה מלמדת אותנו שאחוז גדול מאוד מהזוגות שעמדו תחת החופה יסיימו את דרכם המשותפת. עו"ד שי גבע על הדרך להיפרד בטוב
עו"ד שי גבע |
אילוסטרציה

מתגרשים? הסטטיסטיקה העצובה מלמדת אותנו שאחוז גדול מאוד מהזוגות שעמדו תחת החופה, הגיעו למסקנה כי עליהם לסיים את דרכם המשותפת ולהתחיל באחת חדשה.

אמנם בהרבה מקרים, סיומו של הגירושין הוא באקורד צורם שמלווה בתחושות קשות וברגשות מורכבים, אבל אין זה אומר שעלינו לסיים את התקופה הזאת בצורה רעה.

רבים טועים לחשוב שגישור עושים רק כאשר מעוניינים להשלים.

כלומר, אם ישנו איזה ריב מסוים אז צריך לגשר על הפערים בין בני הזוג, אך לא רק כך הדבר.

גישור נועד על מנת לתת לשני הצדדים את הפרספקטיבה הנכונה הדרושה להם כדי להבין שעליהם להתפשר ולהגיע לאיזה עמק שווה שממנו יוכלו לצמוח. גם לסיים צריך לדעת איך!

עו"ד שי גבע

גישור גירושין

הסכם גישור גירושין מהווה למעשה החלטה בין בני הזוג על מנת להגיע לתובנות משותפות על סיום הקשר הזוגי ביניהם והמשך גידול הילדים, במידה ויש. כמובן שיש להתאים את צרכי הילד והגירושין לצרכיהם האישיים והכלכליים של בני הזוג, באופן בו יושקעו מעט משאבים וזמן יקר.

תפקידו של המגשר הינו לסייע לבני הזוג המתגרשים להגיע להסכמה על נושאים כגון – משמורת ילדים, הסדרי ראיה, דמי מזונות, וחלוקת הנכסים והרכוש שנצברו במהלך החיים המשותפים, כל זאת תוך שמירה על דיאלוג מכובד. על המגשר להיות מודע ובקיא במצב המשפטי הקיים כאשר ילווה את בני הזוג לכל אורכו של התהליך. את ההסכם המושג באמצעות הליך הגישור מגישים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני, לפי בחירת בני הזוג, לשם אישורו ומתן תוקף של פסק דין.

הליך גישור, מהווה את הדרך המתאימה ביותר לבנות את ההסכם בצורה כזו שתטיב עם שני בני הזוג ועם רצונותיהם. ההליך מאפשר ניהול דיאלוג, תוך שימת דגש על הצרכים המשפחתיים, הרגשיים והכלכליים של שני בני הזוג והכל מבלי לערב את בית המשפט בהליך.

לאתר שי גבע ושות' – משרד עורכי דין לחצו כאן.


עו"ד שי גבע

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות