אישום: התחזה לנערה בת 15 וסחט גברים

גטנט אלמו, 22 מאשקלון, נאשם כי יצר קשר עם גברים באתרי הכרויות, הציע להם הצעות מיניות ולאחר מכן דרש אלפי שקלים כדי שלא יפיץ את תמונותיהם
דניאל בן חמו |
חשד: התחזה לאיש כוחות הבטחון והונה נשים » אוביטר
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד גטנט אלמו, חייל בן 22 מאשקלון, אשר יצר קשר עם גברים באתר ההיכרויות, תוך שהוא מתחזה לצעירה בת 18 ולקטינה בת 15, שלח להם תמונות של נשים והציע להם הצעות מיניות, ולאחר מכן סחט מהם אלפי שקלים, תוך שהוא מאיים עליהם שאם לא ישלמו לו, יפיץ את החומרים ברבים. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של אלמו עד לתום ההליכים נגדו. באשר למתלוננים עצמם, הם נחקרו באזהרה בשל העובדה שיצרו קשר עם קטינה, אולם ההחלטה בעניינם טרם התקבלה.

על פי כתב האישום, הנאשם באופן מתוכנן ומתוחכם, בנה תכנית שמטרתה לסחוט כספים מגברים. לשם כך, יצר מנוי פיקטיבי באתר ההיכרויות "זבנג", כשהוא מתחזה לאישה המעוניינת ביצירת קשרים אינטימיים עם גברים.

הציג עצמו כקטינה בת 15

במענה לפרסום השקרי, משתמשי האתר וביניהם שישה מתלוננים, יצרו קשר עם הנאשם והתכתבו עימו. בחלק מהמקרים גם לאחר שהציג עצמו כקטינה בת 15. במהלך ההתכתבויות שנשאו אופי אינטימי, שלח להם הנאשם תמונות של אישה כשהוא מציג בפניהם מצג שווא כאילו אלה הן תמונותיה של האשה עימה הם מתכתבים, והציע להם להיפגש עימו על מנת לקיים יחסי מין תמורת תשלום.

ההתכתבות החלה באמצעות אתר ההיכרויות והמשיכה באמצעות ה"וואטסאפ". בשלב כלשהו, במסגרת ההתכתבות, שלח הנאשם למתלוננים הודעות סחיטה בהן איים עליהם שאם לא ישלמו לו כסף, יחשוף ויפרסם ברבים את פרטיהם ואת ההתכתבויות האינטימיות ביניהם, וכן יעבירם למשטרת ישראל, תוך הצגתם כפדופילים שיצרו קשר ברשת האינטרנט עם קטינה בת 15 על מנת לקיים עמה יחסי מין תמורת תשלום.

גם המתלוננים נחקרו באזהרה

בהמשך לאיום הנאשם ודרישת דמי הסחיטה, העביר אחד המתלוננים סך של 7,000 שקלים במעטפה לנאשם, אותה השאיר בכתובת שמסר לו הנאשם בבאר שבע.

כתב האישום מייחס לנאשם 7 אישומים בגין ביצוע עבירות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. באשר למתלוננים, הם נחקרו באזהרה וההחלטה בעניינם טרם התקבלה.

הרב התלונן

ראשיתה של חקירת המשטרה בתלונה שהתקבלה במשטרה ע"י רב בעיר קריית מלאכי, לפיו יצר עמו קשר אדם שאינו מכיר, והחל לאיים עליו כי אם לא יעביר לידיו סכום כסף של אלפי שקלים, יפיץ אודותיו מידע כי הוא ביצע עבירות מין בקטינים.

בחודש שעבר נעצר החייל החשוד ומעצרו הוארך. חקירת החשוד כמו גם ממצאים נוספים שנתפסו ברשותו, וחשפו כי החשוד פעל עפ"י החשד בשיטתיות ובדפוס פעולה דומה בעשרות מקרים נוספים, בהם יצר קשר עם גברים ברשתות החברתיות, תוך שעפ"י החשד מתחזה לקטינה, מפתה אותם לשיחות אינטימיות הכוללות שליחת תמונות, ובשלב זה פועל על מנת לסחוט מהם כספים תוך איומים כי אם לא יענו לדרישותיו יפיץ את ההתכתבויות.

עוד עלה החשד, כי חלק מקורבנותיו של החשוד, נענו לדרישותיו, וכך גרף לכיסו עפ"י החשד עשרות אלפי שקלים. לאור התפתחות חקירת המשטרה, נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה, והאריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים נוספים.

______________________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות