שודד שליח פיצה – נידון ל-3 שנות מאסר

ביהמ"ש מחיפה גזר את דינו של תושב הצפון, 19, שהורשע כי הזמין משלוח מפיצריית "אלח'יר" בטמרה, ירה בשליח ושדד ממנו 1,500 שקלים
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, נאסר ג'השאן, גזר 3 שנות מאסר על תושב הצפון, בן 19, אשר הורשע בשוד בנסיבות מחמירות, לאחר ששדד 1,500 שקלים משליח פיצה שהגיע למסור לו פיצה וכן ירה לעברו. "בית המשפט העליון", כתב השופט בגזר הדין, "עמד לא אחת על חומרתה של עבירת השוד המבוצעת כלפי נותני שרות, ועל חשיבות ההגנה על עובדים אלה ועל השירות החיוני שהם מספקים. נקבע כי שכיחותם של מקרים אלה מחייבת את בתי המשפט להירתם למאבק בתופעה זו באמצעות ענישה קשה ובלתי מתפשרת, שיהא בה כדי להרתיע את הפרט ועבריינים אחרים". השופט הדגיש כי יש לתת את הדעת לנזק הנפשי שנגרם לשליח הפיצה, שחווה אירוע קשה וטראומתי. "אמנם, לא נגרמה למתלונן פגיעה פיזית, אך לעיתים הצלקת הנפשית עמוקה יותר מזו הפיזית", נכתב בגזר הדין.

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, לפני כשנה, קשרו הנאשם ואדם נוסף קשר לבצע שוד של שליח פיצה. השניים פנו לאדם אחר על מנת שיספק להם נשק, כדורים ותחמושת, לצורך ביצוע השוד, לאחר מכן צלצל הנאשם לפיצריית "אלח'יר" בטמרה וביצעו הזמנה של פיצה, לרחבה הנמצאת בסמוך למסגד אלח'אלה בטמרה.

פיצה למסגד

זמן קצר לאחר שיחתם הגיע שליח בחברת משלוחים, למקום מסירת הפיצה לצורך מסירת ההזמנה שבוצעה על-ידי הנאשם ומוחמד, כשהוא נושא תיק ובתוכו כסף בסכום של כ-1,500 שקלים.

הנאשם המתין עם אדם אחר למתלונן במקום מסירת הפיצה, כשהוא מחזיק בידיו את הנשק, כשהוא טעון במחסנית ותחמושת. הנאשם התקדם לעבר המתלונן כשהוא נושא בידיו את הנשק הטעון ומכוונו לעבר המתלונן, ודרש ממנו להעביר לידיו את התיק.

4 יריות לכיוון הרגליים

המתלונן, בפחדו מהנאשם עשה כדבריו ומסר לידי הנאשם את התיק. האדם הנוסף עלה על גבי הקטנוע והתקדם בנסיעה לעבר הנאשם והמתלונן, ופנה לנאשם ואמר לו לירות לעבר המתלונן. הנאשם עלה על הקטנוע וירה באמצעות הנשק הטעון 4 יריות לכיוון רגליו של המתלונן, באופן אשר יש בו כדי לסכן את חיי אדם.

השופט ג'האשן, ציין בגזר הדין, כי חומרה יתרה במעשיו של הנאשם מתבטאת בכך שהשוד בוצע כלפי שליח פיצה תמים העובד לפרנסתו בשעת לילה מאוחרת.

נזק נפשי לשליח הפיצה

"בית המשפט העליון", כתב השופט בגזר הדין, "עמד לא אחת על חומרתה של עבירת השוד המבוצעת כלפי נותני שרות, ועל חשיבות ההגנה על עובדים אלה ועל השירות החיוני שהם מספקים. נקבע כי שכיחותם של מקרים אלה מחייבת את בתי המשפט להירתם למאבק בתופעה זו באמצעות ענישה קשה ובלתי מתפשרת, שיהא בה כדי להרתיע את הפרט ועבריינים אחרים".

השופט הוסיף כי "הנזק שנגרם בפועל מביצוע העבירה הוא ממוני, ומסתכם בסך 1,500 שקלים. אך יש לתת את הדעת לנזק שעלול היה להיגרם מביצוע עבירת השוד תוך שימוש בנשק חם אשר טמון בה, מטבע הדברים, פוטנציאל לתוצאות קשות במיוחד, כאשר הנאשם יורה לעבר המתלונן באמצעות הנשק באופן שיש בו כדי לסכן את חייו, וכאשר למרבה המזל לא נפגע המתלונן מהירי ולא נגרם לו נזק. עוד יש לתת את הדעת לנזק הנפשי שנגרם למתלונן, שחווה אירוע קשה וטראומתי כמתואר לעיל. אמנם, לא נגרמה למתלונן פגיעה פיזית, אך לעיתים הצלקת הנפשית עמוקה יותר מזו הפיזית".

____________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נאסר ג'האשן

______________________________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות