9 חודשי מאסר בלבד על תקיפת בת זוג

השופט מנחם מזרחי, ממשיך במגמת ההקלה כלפי גברים שהורשעו בעבירות אלימות במשפחה וגזר עונש קל על גבר שאיים על אשתו: "אעשה לך מוות כל החיים"
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 9 חודשי מאסר בפועל על נאשם שהורשע באיומים ותקיפת בת זוג, זאת לאחר שביצע רצף של מעשי איום ותקיפה של בת זוגו. השופט מזרחי הציג במהלך השנה האחרונה מגמה של הקלה בעונשים שגזר על גברים שהורשעו בעבירות של אלימות בתוך המשפחה, חלקם פורסמו כאן באוביטר. זאת, אף שהוא מציין כי מדובר בעבירות חמורות וכי הנחיית בית המשפט העליון היא להחמיר בעבירות מסוג זה, שהפכו לא מכבר ל"מכת מדינה". הפעם, ציין השופט מזרחי בגזר הדין, כי החליט להקל בעונשו של הנאשם משום שאין מדובר בעבירות חמורות: "מבלי להקל ראש בחומרת המעשים, כתב-האישום אינו מציג מסכת של איומים ואלימות מן הרף העליון, ללא חבלות וללא שימוש באמצעי".

על פי כתב האישום, בחודש דצמבר האחרון, שוחרר הנאשם בהחלטת קצין משטרה בתנאים מגבילים, שכללו איסור יצירת קשר עם זוגתו המתלוננת. כעבור מספר שבועות, בניגוד להוראה הנ"ל, שלח הנאשם באמצעות הטלפון הסלולארי של בנו רצף הודעות למתלוננת.

יריקה בפנים

בהמשך היום, כך מצוין בכתב האישום, בשעות הערב, הגיע הנאשם אל המקום בו החנתה המתלוננת את רכבה, הוא ניגש אל חלון הנהג בו ישבה, פתח את הדלת, תפס אותה בצווארה, אחר שחרר אחת מידיו, נטל את מפתחות הרכב אשר היו במתנע, שב ותפס את צווארה בשתי ידיו, היא החלה לצעוק, הוא שחרר את האחיזה, ניסה למנוע ממנה מלהתקשר למשטרה, הוא זרק את מפתחות הרכב, אשר פגעו בירכיה, נטל בקבוק מים וזרק אל רגליה, ירק על פניה, קילל אותה, הכל כמתואר בעובדות.

באישום השני, גם הוא החודש דצמבר, התקשר הנאשם מטלפון חסום אל המתלוננת קילל אותה ואיים עליה כמתואר בעובדות, שיעשה לה "מוות כל החיים", שיחזיר אותה לאדמה, שיראה לה מה הוא מסוגל לעשות, שיענה אותה וכיו"ב.

במילותיו האחרונות הביע הנאשם צער על המעשים והבטיח: "אני כבר לא במקום הזה…אני רוצה להרוויח את הילדים שלי ואת המשפחה שלי…הבנתי את מה שעשיתי ואני מתנצל ולא רוצה להיות במקום הזה".

"מעשים חמורים, אבל לא ברף העליון"

השופט מזרחי ציין כי הנאשם ביצע רצף מעשים חמורים ולחובתו עבר פלילי הכולל 10 הרשעות קודמות יחד עם זאת, רוב הרשעותיו של הנאשם הן בעבירות רכב, רכוש וסמים ולמעט עבירת איומים אחת אין לחובתו עבירות מתחום האלימות.

"בניגוד לצו קצין המשטרה הוא יצר קשר עם המתלוננת", כך מפרט השופט מזרחי בגזר הדין", שלח אליה רצף של הודעות שכללו דברי איום, הגיע אליה, תקף אותה ברכבה באחיזה בשתי ידיו בצווארה, זרק את מפתחות הרכב על רגליה, השליך עליהן בקבוק מים, ירק על פניה. במועד אחר, איים עליה בשיחות טלפון, ברצף אמרות מאיימות תוך שהוא משרבב קללות פוגעניות".

השופט מזרחי הוסיף עוד בגזר הדין: "מעשים חמורים אלה מחייבים לגזור את עונשו של הנאשם באופן המשיב לו כגמולו והמרתיע אותו מלשוב ולבצע מעשים שכאלה וזאת במסגרת הנחיית בית-המשפט העליון להחמרת הענישה בעבירות של איומים ואלימות כלפי בן זוג. מנגד, ומבלי להקל ראש בחומרת המעשים, כתב-האישום אינו מציג מסכת של איומים ואלימות מן הרף העליון, ללא חבלות וללא שימוש באמצעי".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

______________________________________________________

עו"ד שירן כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות