"אלימות נקודתית": עבודות שירות בלבד לנאשם שתקף מאבטח בביה"ח

גבר שהורשע כי היכה את הבודק הבטחוני של איכילוב וגרם לו לאבד 11 משיניו משום שהתבקש שלא להעמיד את רכבו בחניית החירום לא ייכנס אף ליום אחד לכלא
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בתל אביב, איתן קורנהאוזר, גזר חצי שנת עבודות שירות על נאשם, בן 55, שהורשע בתקיפת עובד ציבור ואיומים, לאחר שהיכה בודק ביטחוני בבית חולים איכילוב וגרם לו לאיבוד 11 שיניים, לאחר שהבודק ביקש ממנו לא להחנות את רכבו בחניית רכבי חירום. השופט ציין כי יש להתחשב ברקע הדנטלי הבעייתי ביותר של המתלונן. "תקיפת אדם מהווה פגיעה בזכות לביטחון אישי, לאוטונומית הגוף ולפרטיות, ואילו פגיעתה של עבירת תקיפת עובד ציבור היא כפולה, הן במתלונן כאדם פרטי והן במתלונן כעובד שתפקידו לשרת את הציבור", כתב השופט קורנהאוזר בגזר הדין. הוא הסביר כי החליט להקל בעונשו של הנאשם במקרה הנדון כי "מדובר באלימות נקודתית ולא מתמשכת מצד הנאשם כלפי המתלונן, מהלומה אחת בלבד אשר גרמה לחבלה חמורה".

על פי כתב האישום, הנאשם הגיע עם רכבו לבית החולים איכילוב, והחנה את הרכב בכניסה למחלקת מיון ילדים במקום חניה המיועד לחניית רכבי חירום בלבד. הנאשם יצא מרכבו לעבר הכניסה על מנת לפגוש את בנו בן ה-11 אשר שהה אותה עת במחלקת הילדים. המתלונן, אשר עבד כבודק ביטחוני במקום וחלק מעבודתו היה למנוע מרכבים לחנות בחניה זו, צעק לעבר הנאשם כי אסור לו לחנות שם. הנאשם השיב שהוא מיד חוזר, נכנס לבית החולים, ולאחר מספר דקות שב הנאשם ויצא מפתח הכניסה.

"אני אשבור לך את הצורה"

כאשר המתלונן הבחין בו שוב, חזר ואמר לנאשם כי עליו להזיז את רכבו. הנאשם ענה למתלונן שאינו מתכוון לעשות כן וסינן לעברו קללות. כאשר שב וניסה להיכנס אל בית החולים, התקדם המתלונן לעברו וחצץ עם גופו בין הנאשם לבין הכניסה לבית החולים תוך שדרש ממנו להזיז את רכבו. הנאשם החל לדחוף את המתלונן באמצעות גופו, המשיך לקלל והיכה את המתלונן במכה בפניו.

בעקבות המכה, כך מפורט בכתב האישום, הזעיק המתלונן את אחראי המשמרת שהגיע למקום עם אחד המאבטחים. המאבטח, אשר הבחין במתלונן חבול בפניו, ניגש אל הנאשם, הציג את עצמו כמאבטח במקום וביקש ממנו תעודה מזהה. הנאשם החל לקלל את המאבטח ואיים עליו בכך שאמר לו "בן זונה תחזרו לרוסיה רוסים מסריחים ואם תיגע בי אני ישבור לך את הצורה", ודחף אותו.

אחראי המשמרת אשר הגיע מיד לאחר המאבטח, הציג עצמו, הודיע לנאשם שהוא מעכב אותו וביקש ממנו להתלוות אליו לנקודת משטרה בקרבת המקום. הנאשם סירב להתלוות אליו ואיים על אחראי המשמרת ועל המאבטח בכך שאמר לו שאם יתקרב אליו הוא יתקוף אותם. האירוע הסתיים עם הגעת שוטר למקום ומעצרו של הנאשם. כתוצאה מהמכה נגרמו למתלונן שברים בלסת, חוסר של שלוש שיניים, ניידות של מספר שיניים ונפיחות בשפתו התחתונה.

המאבטח איבד 11 משיניו

הסנגור, הגיש חוות דעת מומחה מטעם בית המשפט שניתנה במסגרת ההליך האזרחי, ממנה עולה כי 11 שיניים אבדו למתלונן כתוצאה מהחבלה שנגרמה לו, בין אם באופן מיידי ובין אם מאוחר יותר, אולם כל השיניים שאבדו סבלו מאובדן תמיכה גרמי בדרגות שונות עובר לחבלה וזאת בשל מחלת חניכיים פעילה. עוד הציג את הסכמת הצדדים בהליך האזרחי לתשלום סך של 100 אלף שקלים על ידי הנאשם כפיצוי למתלונן.

השופט קורנהאוזר צין בגזר הדין, כי "תקיפת אדם מהווה פגיעה בזכות לביטחון אישי, לאוטונומית הגוף ולפרטיות, ואילו פגיעתה של עבירת תקיפת עובד ציבור היא כפולה, הן במתלונן כאדם פרטי והן במתלונן כעובד שתפקידו לשרת את הציבור".

"חבלה חמורה, אבל…"

השופט הוסיף כי על בית המשפט לספק הגנה לעובדי ציבור העומדים בחזית שנועדה לשרת את הציבור הרחב, לדאוג לאספקת שירותי חירום מצילי חיים, לרווחת הציבור ולשלומו. באופן דומה, אף איומים המופנים כלפי עובד ציבור פוגעים בשלוות נפש המתלוננים אך גם ביכולתם לבצע את תפקידם נאמנה ולמרות זאת, החליט השופט להסתפק בעבודות שירות למרות שהעונש המירבי הינו בן 7 שנות מאסר.

"במקרה הנדון מדובר באלימות נקודתית ולא מתמשכת מצד הנאשם כלפי המתלונן, מהלומה אחת בלבד אשר גרמה לחבלה חמורה. לגבי אופי החבלה יש אמנם לתת את הדעת לכך שמדובר בחבלה חמורה אולם גם להתחשב ברקע הדנטלי הבעייתי ביותר של המתלונן רקע אשר תרם במידה מסוימת לחומרת הנזק שנגרם", כתב השופט בגזר הדין.

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן קורנהאוזר

_____________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות