לילה לבן במשטרה בגלל פוסט ויראלי של גל גברעם

הידוענית הגיעה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל אך נשלחה לביתה לאחר שנאמר לה "למה נזכרת רק עכשיו?" – במשטרה מתנצלים: "תקלה חמורה"
רונן לוי |
גל גברעם
גל גברעם, צילום מסך מתוך הסרטון שהעלתה

במשטרה קראו לנפגעות סוכן הדוגמניות שי אביטל, ששוהה בימים אלה בטורקיה, להגיע ולהתלונן על עבירות אותן ביצע בהן לכאורה, אולם כאשר הדוגמנית גל גברעם, שהגיעה אמש (יום ג') להתלונן היא פגשה ביומנאי שלא שמע על כך ושלח אותה לביתה בבושת פנים להגיש תלונה באונליין לא לפני שגם זרק לה משפט "למה נזכרת רק עכשיו?". אחרי פוסט ויראלי שפרסמה באינסטגרם המשטרה התנצלה ומונה קצין בודק. "צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, ע"י מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך", אמרו במשטרה.

גל גברעם שהיתה אמורה להיות המתלוננת הרביעית בפרשת טענה כי הגיעה להגיש את התלונה כנגד אביטל על אירוע מלפני שנתיים, השוטר הודיע לה כי הייתה לה אפשרות להמתין בין שעה וחצי לשלוש שעות בתחנה, כיוון שהייתה באותה עת רק חוקרת אחת במשמרת הלילה, או לחלופין להגיש, כאמור, תלונה באמצעות המייל של המשטרה.

שי אביטל ודוגמניות בהשקה בשנת 2017. צילום: פלאש 90

"למה באת רק עכשיו?"

גל גברעם, חזרה לביתה וכמו שידוענים עושים העלתה סרטון לאינסטגרם שם בקול חנוק תיארה על קורותיה בתחנת המשטרה, תוך שהיא מותחת ביקורת נוקבת על אותה משטרה והשר לבטחון פנים שיום קודם רק חיפשו מתלוננות ומציינת כי אותו יומנאי לא אשם אלא המפקדים שלו.

"נכנסתי לתחנה ואמרתי שאני רוצה להגיש תלונה על הטרדה מינית. הוא שאל אותי 'מתי זה קרה?', אמרתי לו שלפני שנתיים ואז הוא שאל אותי 'למה באת רק עכשיו?'… הוא לא אשם, זה רק כשל קטן במערכת. אמרתי לו שאז פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. אמרתי לו שזה בנוגע לשי אביטל והוא עשה שיחת טלפון, אחריה הוא אמר שייקח עוד שעה וחצי לפחות, כי לילה ויש רק חוקרת אחרת. האפשרות השנייה שהוא נתן זה להגיש תלונה מהבית, דרך המחשב". סיפרה הדוגמנית גל גברעם בקול חנוק.

הסרטון הויראלי של גל גברעם

"השרים עסוקים בסטורי"

היא המשיכה: "השר לבטחון פנים קרא לכולנו לבוא להעיד וזה לא משהו שהוא פשוט לעשות. יש לי שאלה – ראיתי בכתבות שהיו הרבה בנות, אם הייתה מגיעה ילדה או נערה או לא משנה מה, הייתה מגיעה מהצפון או מכל מקום אחר, לתחנה הספציפית שאליה שלחתם אותנו, והיו שואלים אותה 'למה באת עכשיו', היא הייתה הולכת. כי זו שאלה מגעילה. אני לא צריכה את השוטר שיבוא ויוסיף לי על מה שאני מרגישה… איפה אתם? אתם אמורים להגן עליי, על כולנו. אני חיילת במדינה ומשרתת אותה, אני צריכה שיגנו עלי. פחדתי ולא אמרתי מילה, הסיפור יצא אז אני כבר לא יכולה לשתוק. אני מצטערת שלא פניתי קודם, אבל כנראה שיש לו שם מישהו ביניכם, שמסדר את זה שעבריין מין יסתובב חופשי. זה אתם, איפה אתם? איפה כל השרים שעסוקים בסטורי, הנה הגעתי להתלונן ומה עשו? שלחו אותי הביתה לשלוח תלונה במחשב. איפה היחס?".

גברעם לא הסתפקה בכך וקראה למשטרה: "משטרת ישראל אתם צריכים להתבייש. אנחנו כמדינה צריכים להתבייש. אם שאלתם איך 20 שנה הוא מצליח להטריד סדרתית וכולם שותקים, אז הנה התשובה. אני הלכתי וגלגלו אותי מכל המדרגות. איך אישה תבוא להתלונן כשאתם מזלזלים בה? איפה הצוות שאמרתם שהקמתם? איפה הוא? איפה האנשים שאמורים לעזור לנו ולתמוך בנו? חשבתי שיש מדינה שתשמור עלי ומשטרה שתגן מאנשים רעים, אני חושבת שהמשטרה צריכה לבדוק מי הרעים בתוכה כי זה לא הגיוני וזה לא מגיע לאף אחת מה שעברתי עכשיו".

המשטרה תבדוק

ומה צריך עבור המשטרה, יותר מפוסט ויראלי באינסטגרם, כדאי להעיר את כל הקצינים כולל מפקד המחוז ניצב עמי אשד, במהלך הלילה וכבר בשבע בבוקר הם העבירו תגובה מתנצלת.

"מדובר בתקלה חמורה", כך בהודעת המשטרה, "ולפיכך הנחה מפקד מחוז ת"א- ניצב עמיחי אשד למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף, הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר ת"א עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת. ימ"ר ת"א העמיד 2 מספרי טלפון 0506437087, 0506447124 – שיהיו זמינים 24/7 לסיוע לקורבנות בתאום הגשת תלונה ביחידה. צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, ע"י מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".

___________________________________________________________________________________

עו”ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות