הצטרפו למהדורה היומית של אוביטר: אלו הכותרות שלנו

הורים מלוד נידונו למאסר על התעללות בבתם בת ה-6, נעצרו חשודים ברצח השייח אבו ניג'אם ביפו, במערכת המשפט טוענים לעומס כבד וגם: כמה עלה למדינה בושם גנוב שהוחזר לחנות?
מערכת אוביטר |
מהדורת אוביטר

הערב במהדורה – הורים מלוד נידונו לעונשי מאסר על הרשעתם בהתעללות ותקיפה של בתם בת השש, המשטרה עצרה הבוקר חמישה תושבי יפו, ארבעה גברים ואישה, בחשד למעורבות ברצח השייח מוחמד אבו ניג'אם ביפו, וניסיון רצח אחיינו, דחייה של תביעת נזקי גוף של עובדת במפעל למגבוני בד, מחקר על מדד עומס העבודה השיפוטית בבתי המשפט בישראל, ובהמשך למחקר – דוגמה קטנה לעומס הקיים במערכת, ותהיה: כמה עולה למדינה הליך משפטי כנגד דר רחוב שגנב בושם מהסופר פארם, שהוחזר לחנות?

הורים מהגיהינום

בית המשפט המחוזי-מרכז, גזר את דינם של הורים מִלוד, שהורשעו בהתעללות וּתקיפה של בתם בת השש. הילדה נמצאה במצב קשה, וקשורה בחבל, במקלחת בבית הוריה.

על האב הוטלו עשר שנות מאסר בפועל, ועל האם תשע, וכן עונשי מאסר על תנאי ופיצויים בגובה 100 אלף שקלים לילדה.

בגזר הדין נכתב כי "עולַה תמונה קשה, בלתי אפשרית להבנה, של ילדה דחויה וְשאינה רצויה, אשר חייתה ללא זהות, עד ליום שבו אנשי המשטרה מצאו אותה קשורה".

רצח הפעיל האסלאמי

הותר לפרסום, כי המשטרה עצרה הבוקר (יום ג') חמישה תושבי יפו, ארבעה גברים ואישה, בַּחשד למעורבות בְּרצח השייח מוחמד אבו ניג'אם ביפו, וניסיון רצח אחיינו, שנפגע באורח קשה, בינואר השנה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם.

הקיפול מזיק לידיים?

בית המשפט השלום באשקלון, דחה תביעת נזקי גוף, של עובדת בְּמפעל למגבוני בד, שטענה כי הפעולה החוזרת ונשנית של קיפול המגבונים, על ידי עובדי הייצור, מייצרת נזק, שלגביו יש אחריות נזיקית, עקב רשלנות המפעל.
למרות דחיית התביעה, בית המשפט לא פסק הוצאות, מאחר וּמצא כי הייתה רשלנות בַּרוטציה בין העובדים במפעל.

המערכת כמעט קורסת

עוד בכותרות היום, מחלקת המחקר של הרשות השופטת, פרסמה מחקר, על מדד עומס העבודה השיפוטית בבתי המשפט בישראל. מהמחקר עולה כי חסרים בַּמערכת תשעים-וּשניים תקנים של שופטים, וזאת רק על מנת לעמוד בְּמחזור פעילות שנתי תקין, מבלי להפחית את העומס המוטל כיום.

על פי המחקר, המַשווה נתונים מהעולם, באירופה יש פי שלושה שופטים, על כל מאה-אלף תושבים. כמו כן נטען כי גם להצפה של מקצוע עריכת הדין, יש השפעה ממשית על מצב המערכת.

כספי המיסים בפעולה

ובהמשך למחקר, הנה דוגמה קטנה, לַעומס הקיים במערכת, וּלצידה תהיה: כמה עולֶה לַמדינה הליך משפטי, כנגד דר רחוב, שגנב בושם מהסופר פארם, שהוחזר לחנות?

האיש, המאובחן כלוקה במחלת נפש כרונית, ונמצא בטיפול מרפאתי, עבר כבר שישה דיונים בבית המשפט, עד שהוחלט לגזור עליו עונש, של חודש עבודות שירות, ומאה שקלים קנס. אם תהינו לגבי חלק מהסיבות, לַעומס על המערכת המשפטית.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות