רצח פעיל התנועה האסלאמית ביפו: המשטרה עצרה 5 חשודים

הותר לפרסום כי 4 גברים ואישה אחת, כולם תושבי יפו, נעצרו הבוקר (יום ג') בחשד שהיו מעורבים בחיסולו של השייח מוחמד אבו ניג'אם ובפציעת אחיינו בינואר השנה
דניאל בן חמו |
זירת רצח ביפו, צילום: פלאש 90

הותר לפרסום כי המשטרה עצרה הבוקר (יום ג') חמישה תושבי יפו, ארבעה גברים ואישה, בחשד למעורבות ברצח השייח מוחמד אבו ניג'אם בעיר יפו וניסיון רצח אחיינו שנפגע באורח קשה במהלך חודש ינואר השנה. בהמשך היום יובאו החשודים לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז ת"א פתחה בחקירה ב-24 בינואר השנה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי בלב שכונת מגורים ביפו.

הרקע: חיסול חשבונות

במהלך האירוע נורה למוות תושב העיר – שייח מוחמד אבו ניג'אם בן 39 ונפצע באורח קשה אחיינו כורדי עומאר בן 26, תושב רמלה.

חוקרי ימ"ר ת"א ניהלו חקירה סמויה במסגרתה אספו ממצאים שונים בזירה, לרבות חומרי תיעוד וממצאים פורנזיים, לצד הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, אשר הביאו לחשיפת זהותם של חמישה חשודים במעורבות. במשטרה בודקים אם הרקע לחיסולו של אבו ניג'אם הוא חיסול חשבונות בין הצדדים.

על פי ממצאי החקירה עלה החשד, כי המנוח ואחיינו נורו על רקע יריבות בין משפחות בעיר, כאשר החשודים במעורבות ברצח ובניסיון הרצח הינם תושבי העיר – ארבעה גברים ואישה אחת בשנות ה – 20 לחייהם. בהתאם לצורכי חקירה וממצאיה, בכוונת המשטרה להביא את החמישה היום לדיון בבימ"ש השלום ת"א בבקשה להאריך את מעצרם.

אלימות במסיבות

השבוע פורסם באוביטר כי לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד נער בן 17, בגין המתה בקלות דעת, חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין. כתב אישום נוסף הוגש לבית משפט השלום נגד תושב בית שמש בן 21 בגין שידול לפציעה בנסיבות מחמירות ומתן אמצעים לביצוע פשע.

על פי כתבי האישום, שהוגשו לפני כחודש נפגשו מספר צעירים במסיבה במושב מחסיה. אז החל ויכוח בין המנוח לקטין, תוך כדי הקטטה ביניהם פצע המנוח את הקטין בידו.

הקטין, כך לפי המתואר בכתב האישום, עזב את המסיבה ונסע לביתו של הנאשם וסיפר לו את שארע, בתגובה צייד אותו הנאשם בסכין ועודד אותו להתעמת עם המנוח. הקטין שב למסיבה, התעמת עם המנוח, שלף את הסכין ודקר אותו. המנוח התמוטט ופונה לבית החולים שם מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן.

במסגרת החקירה נעצר גם תושב בית שמש בן 21, בחשד למעורבות וסיוע במעשה וגם מעצרו של זה הוארך בבית המשפט לטובת המשך פעולות החקירה תוך שהחלה להתגבש תשתית ראייתית כנגד השניים וכאמור בסוף השבוע הוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מדוע בוטל האישום על דקירה שיוחס לבן 16?

בשבוע שעבר פורסם באוביטר כי שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, תמר בר-אשר, הסתפקה ב-100 שעות שירות לתועלת הציבור אותן גזרה על צעיר שבהיותו בן 16, דקר צעיר בתחנת אוטובוס בבית שמש שלא נתן לו סיגריות. השופטת גם קבעה כי הנער עבר את העבירות אך לא הרשיעה אותו, זאת על מנת שלא יפגעו סיכוייו להתגייס לשירות משמעותי. בתוך כך, השופטת הורתה לצעיר לפצות את הנפגע ב-3,600 שקלים.

לפני כשנתיים וחצי, קצת לאחר חצות, הגיע הנאשם עם שניים מחבריו, אל תחנת האוטובוס בבית שמש. שם עמדו אותה עת והמתינו לאוטובוס שני קרובי משפחה בשנות ה-20 לחייהם אשר בינם לבין הנאשם או חבריו אין כל היכרות. הנאשם ביקש מהנפגע סיגריה, אך הנפגע השיב לו שאין לו וביקש מהנאשם לעזוב אותו.

בהמשך, כך לפי האישום הוא שלף חפץ חד ודקר את המתלונן בעינו הימנית. מתוך ניסיונו של הנפגע להתגונן, הוא הפיל את הנאשם אל הרצפה ונפל עמו. במהלך ההתגוששות בין השניים, אחד החברים עזר לנאשם שתקף את הנפגע ולאחר מכן, גורם כלשהו שזהותו אינה ידועה, דקר את הנפגע בגבו עוד שתי דקירות. כתוצאה מהדקירה בעין, הנפגע סבל ממגבלה משמעותית בראייתו.

__________________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות