מה העונש על סחר בסמים?

בן 35 הודה והורשע כי מכר קפסולות של סם פיצוציות סינטטי ומסוכן, אך בזכות ניסיון הגמילה שלו והעובדה כי היקף הסחר היה קטן – נידון ל-250 שעות של"צ בלבד
אייל חן |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, גזרה 250 שעות של"צ (שירות לתועלת הציבור) ו-500 שקלים קנס, על נאשם בן 35 שהורשע בביצוע עבירה של סחר בסמים מסוכנים ובעבירה של הפרת הוראה חוקית. השופטת גם הכריזה על הנאשם כסוחר סמים והורתה על חילוט הכספים אשר נתפסו מידיו בסך 310 שקלים. "חרף ריבוי הקשיים איתם מתמודד בתחום הרפואי, הזוגי והתעסוקתי, משתדל הנאשם לגייס כוחות לצורך התמודדות תקינה עם מצבי משבר, מבטא רצון ושאיפה לניהול אורח חיים תקין תוך הימנעות ממעורבות שולית", נימקה השופטת את העונש הקל בגזר הדין.

סחר בסם מסוכן

על פי כתב האישום בו הודה הנאשם, הורה בית המשפט על שחרורו בתנאי שבו "נאסר עליו להימצא ברחוב אלנבי 38 וברדיוס של קילומטר ממקום זה, לתקופה של 60 יום" למרות זאת הוא נעצר שם לאחר שמכר לשניים שתי קפסולות המכילות סם מסוכן מסוג ALFA-PVP, בתמורה לסך של 20 שקלים. במעשיו המתוארים סחר הנאשם בסם מסוכן וכן הפר הוראה חוקית אשר ניתנה כדין.

בהסדר הטיעון הוסכם כי התביעה תגביל עצמה לעונש מאסר אותו ניתן לרצות בעבודות שירות וענישה נלווית, וההגנה תהיה חופשיה בטיעוניה, עוד הוסכם כי בעניינו של הנאשם ייקבע מתחם הענישה אחד כולל, לאור ביצוע העבירות ברצף והקשר שבנסיבות ביצוען.

הביע חרטה

הנאשם עצמו הביע חרטה על מעשיו ומסר כי כיום הוא במקום אחר לגמרי, נשוי ואב לילדה והוא אינו "פותח תיקים" משך שנים. עוד מסר כי הוא המכלכל היחיד במשפחתו, וכי עונש של מאסר בעבודות שירות יחזירו אחורה, וביקש התחשבות.

השופטת אמיר ציינה בגזר הדין כי הנאשם מכר 2 קפסולות סם מסוג ALFA-PVP תמורת 20 שקלים ויש טעם בטענה לקולא לפיה המדובר בסחר בהיקף נמוך במיוחד, כאשר כמות הסם איננה מפורטת בכתב האישום והעסקאות בוצעו האחת בסמוך לשנייה, גם אם הנאשם חדל ממעשיו רק כשנתפס בביצוע העבירה ולא מיוזמתו.

הליך שיקום ארוך

"יחד עם זאת, בעת בחינת הנסיבות יש לתת את הדעת לסוג הסם בו סחר הנאשם, קנבינואיד סינטטי, שהוא חומר פסיכו-אקטיבי בעל השפעות התמכרותיות משנות תודעה, מצב רוח, ערות, התנהגות ותפיסה, שהשפעתו על גוף האדם היא קשה וחמורה יותר מזו של צמח הקנביס", כתבה השופטת אמיר.

עוד הוסיפה: "אין בעיני ספק שחרף קשייו הנאשם נמצא במסלול שיקום חיובי ומשקיע בכך מאמץ ניכר, וזו גם התרשמות שירות המבחן בתסקיר האחרון שהוגש, בו צוין כאמור כי מזה תקופה ארוכה עושה הנאשם מאמצים להשתלב בהליך הטיפולי בתחום ההתמכרויות, ומאז שילובו בחודש נובמבר מבטא מחויבות גבוהה להליך ורצון כן לעריכת שינוי בחייו בעזרת קבלת עזרה מקצועית. בנוסף, כי חרף ריבוי הקשיים איתם מתמודד בתחום הרפואי, הזוגי והתעסוקתי, משתדל הנאשם לגייס כוחות לצורך התמודדות תקינה עם מצבי משבר, מבטא רצון ושאיפה לניהול אורח חיים תקין תוך הימנעות ממעורבות שולית".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה אמיר

______________________________________________________

עו”ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות