עוד הוסיף יוגב כי הרפורמה של משרד הבריאות, שתוקצבה בכ-80 מיליון ש"ח שיועברו לידי קופות החולים, המנהלות את היחידות אינה ממלאת את יעודה: "משרד הבריאות בחר להעביר את התקציב לקופות החולים ללא התערבות בתעריף המשולם ליחידות להתפתחות הילד, דבר שיביא לצמצומן ואף לסגירתן. במקביל, צומצמה מאוד האפשרות של הורים לפנות לשירות פרטי ולקבל החזר מקופות החולים. כיצד סבור המשרד שסגירת אפיקים אלו של טיפול יביאו לצמצום תורים בתחום התפתחות הילד?"
ממידע שהגיע ללשכת יוגב, מבחני התמיכה שעורך משרד הבריאות לקופת חולים אינם כוללים את זמני ההמתנה של ילדים לטיפול ולא על איכותו. כמו כן, התעריפים שמשלמת כל רשות מקומית להתפתחות הילד משתנה ממקום למקום, שכן הרשויות מנהלות מו"מ עצמאי מול קופות החולים, מה שיוצר את הפערים בין הפריפריה והמרכז.
מדובר בכ-100 יחידות ציבוריות להתפתחות הילד פועלות בקהילות וברשויות שונות ומעניקות שירות טיפולי מונגש, מקצועי ומחובר לקהילה לכ-40,000 ילדים עם קשיים או עם עיכובים התפתחותיים. כ-90% מהן הפועלות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. אלפי ילדים ופעוטות ממתינים תקופות ארוכות לאיבחון ולקבלת הטיפול החיוני להתפתחותם.