יוגב בפנייה לליצמן: הרפורמה ברשות להתפתחות הילד פוגעת בילדי הפריפריה

ח"כ מוטי יוגב מתריע: התקציב ליחידות להתפתחות הילד בצפון, בדרום וביו"ש פחות מזה שמגיע ליחידות במרכז, כך דווח לחבר ועדת הכספים הזמנית ח"כ יוגב מעדויות שקיבל מהשטח. בעקבות כך, פנה יוגב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וכתב: "התשלום לטיפול בפריפריה (בדרום, בצפון וביו"ש), נמוך לאין ערוך ממה שמועבר ע"י קופות החולים במרכז. יש בכך חוסר שוויון בטיפול בילדים הזקוקים לטיפול בפריפריה".
יעל חן |
חבר הכנסת מוטי יוגב

עוד הוסיף יוגב כי הרפורמה של משרד הבריאות, שתוקצבה בכ-80 מיליון ש"ח שיועברו לידי קופות החולים, המנהלות את היחידות אינה ממלאת את יעודה: "משרד הבריאות בחר להעביר את התקציב לקופות החולים ללא התערבות בתעריף המשולם ליחידות להתפתחות הילד, דבר שיביא לצמצומן ואף לסגירתן. במקביל, צומצמה מאוד האפשרות של הורים לפנות לשירות פרטי ולקבל החזר מקופות החולים. כיצד סבור המשרד שסגירת אפיקים אלו של טיפול יביאו לצמצום תורים בתחום התפתחות הילד?"

ממידע שהגיע ללשכת יוגב, מבחני התמיכה שעורך משרד הבריאות לקופת חולים אינם כוללים את זמני ההמתנה של ילדים לטיפול ולא על איכותו. כמו כן, התעריפים שמשלמת כל רשות מקומית להתפתחות הילד משתנה ממקום למקום, שכן הרשויות מנהלות מו"מ עצמאי מול קופות החולים, מה שיוצר את הפערים בין הפריפריה והמרכז.

מדובר בכ-100 יחידות ציבוריות להתפתחות הילד פועלות בקהילות וברשויות שונות ומעניקות שירות טיפולי מונגש, מקצועי ומחובר לקהילה לכ-40,000 ילדים עם קשיים או עם עיכובים התפתחותיים. כ-90% מהן הפועלות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. אלפי ילדים ופעוטות ממתינים תקופות ארוכות לאיבחון ולקבלת הטיפול החיוני להתפתחותם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות