רכבת ישראל גאה לשרת מידי יום מאות נוסעים עם מוגבלויות, ומתחילת השנה בוצעו מעל ל-42 אלף תיאומי נסיעות עבור נוסעים אלה, נתון המהווה עלייה של כ-25 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
לצד השירות היומיומי למאות הנוסעים הקבועים, מבצעת רכבת ישראל שיתופי פעולה עם עמותות וארגוני נגישות שונים, במסגרתם מבוצעים נסיעות קבוצתיות חוויתיות, לקראתן נערכים צוותי הרכבות והתחנות, על מנת לתת שירות מהיר ואיכותי.
עבור עמותת "משען למרפא" זה הפך כבר למסורת שנתית במסגרתה מבוצעת נסיעה קבוצתית בתחנת הרכבת באשדוד שממנה מתחילה כל החוויה המיוחדת עבור הילדים והחניכים.
ביום חמישי האחרון נערכה נסיעה קבוצתית של 33 ילדים ובני נוער , מאזור הדרום, בליווי מדריכים מעמותת "משען למרפא", במסגרתה נסעה הקבוצה מתחנת אשדוד עד הלום למחנה השנתי של העמותה בעכו.
צוותי רכבת ישראל נערכו מבעוד מועד לנסיעה, קיבלו את הילדים בהתרגשות רבה, וסייעו באופן צמוד בכל מהלך הנסיעה והחלפת הרכבות בדרך לתחנות הצפון.
"לפני חמש שנים, כשנסענו לראשונה ברכבת זה היה כדי להכיר לילדים ובני הנוער את הרכבת, שמעולם לא נסעו בה. מאז, הנסיעה ברכבת הפכה לחלק מהחוויה", סיפרה טל עזרן רכזת בעמותה, "הנוחות והשירות המסור שאנחנו זוכים לקבל מעובדי הרכבת הופך את הטיול לישים ואפשרי עם כל האתגרים שמסביב."
ברכבת ישראל מציינים כי כל 69 תחנות הרכבת נגישות, ובכל רכבת מופעל קרון ייעודי לנוסעים עם מוגבלויות. רכבת ישראל מפעילה מוקד טלפוני ייעודי לתיאומי נסיעות, וצוותי הרכבת עוברים הדרכות תקופתיות של ארגוני נגישות.
"התרגשנו לקראת המפגש השנתי עם הילדים הבוקר, לראות כל שנה מחדש את החיוכים והוקרת התודה על החוויה המיוחדת הזאת מרגשת וממלאת אותנו בכוח כל פעם מחדש" הוסיפו ברכבת ישראל, "עבורנו זה לא רק ציווי חוקי, אלא שירות בעל ערך עליון".