הסיכוי של נעמה יששכר?

האם נרקם הסכם משולש בין ארצות הברית ישראל ורוסיה סביב סוגיית אסירים שבמסגרתו עשויה הצעירה הישראלית נעמה יששכר להשתחרר מהכלא הרוסי?
נעמה כהן |
נעמה יששכר

בסוף השבוע שיחררה ארצות הברית את האזרחית הרוסיה, מריה בוטינה, שהורשעה לפני כשנה כסוכנת לא רשומה של מוסקבה. בוטינה הועברה באופן מיידי מהכלא בפלורידה לשדה התעופה, ומשם בטיסה ישירה של אירופלוט למוסקבה.

על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, היא קיבלה יחס של גיבורה, ומייד עם תחילת הטיסה הועברה למושב במחלקת העסקים וזכתה לעידוד מצד הנוסעים. עם נחיתתה במוסקבה נהנתה בוטינה מקבלת פנים רשמית, בהשתתפות נציגי ממשלה רשמיים, ואף אמרה דברים לתקשורת.

בוטינה הורשעה בכך שחיפשה אנשים שעשויים להוות מרגלים פוטנציאליים עבור ממשלת רוסיה.

היא הכחישה בתחילה את ההאשמות המיוחסות לה, אך לבסוף הודתה בביצוע המעשים תוך שהיא מוסיפה לכפור בטענה שהיתה מרגלת.

בית משפט בארה"ב גזר עליה לבסוף 18 חודשי מאסר, מתוכם ריצתה 15 חודשים. בשלב מסוים שמה נקשר לקונספירציית הריגול הרוסי שהופנתה נגד נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והיא אף נחקרה על ידי צוותו של התובע רוברט מולר, אך בסופו של דבר לא הוזכרה בדו"ח.

ממשלת רוסיה זקפה לזכותה את השחרור של בוטינה. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי הגעתה למוסקבה היא תוצאה של מאמצים רבים של המשרד שבראשו הוא עומד.

גורמים בישראל התייחסו לשחרורה של בוטינה כאל עניין אמריקני פנימי, ואמרו כי "לא ידוע" להם על כל סוג של קשר להחזקתה בכלא הרוסי של האזרחית הישראלית־אמריקנית נעמה יששכר.

עם זאת, תיתכן אפשרות ששחרור בוטינה הוא צעד ראשון בעסקה סיבובית, שבמסגרתה הרוסים קיבלו את בוטינה, ישראל תקבל את יששכר וארה"ב תקבל את החשוד בביצוע פשעי סייבר, אלכסיי בורקוב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות