פותחים שבוע: הכותרות של אוביטר

מה העונש על ציד של של צבאים ארץ-ישראליים? מי הוסגר לישראל מפורטוגל איך מתמודדת משטרת ישראל עם ביקורת? ומה יש לבית המשפט להגיד על זה? סיכום יומי
מערכת אוביטר |

הערב במהדורה – 20 חודשי מאסר, ו-5,000 שקלים קנס, על מי שהורשע בביצוע עבירות צַיד של צבאים ארץ-ישראליים, הגיע לישראל המבוקש בַּחשד לייבוא סמים בהיקפים גדולים, הוגש כתב אישום נגד תושב ירושלים שיצר קשר עם עשרות נשים, באמצעות זהויות בדויות, והבטיח לשדך להן גברים בעלי ממון, שישלמו עבור מפגשים מיניים, ולסיום כמה מילים על ביקורת. או על הקושי לקבל אותה, למשל במשטרה.

צייד הצבאים נכלא

בית המשפט הצבאי גזר 20 חודשי מאסר, ו-5,000 שקלים קנס, על עבד אַלסַלַאם מוּפִיד אַלעִיסַה, שהורשע בביצוע עבירות צַיד של צבאים ארץ-ישראליים, בעל חיים המצוי בסכנת הכחדה ממשית. וזאת לאורך חמש שנים.

הנאשם נתפס במהלך מבצע אכיפה משולב, של רשות הטבע והגנים, יחד עם משמר הגבול.

יבואן סמים בינלאומי

במהלך סוף השבוע האחרון, הגיע לישראל צחי סרור אוֹטמַזְגִין, המבוקש בַּחשד לייבוא סמים בהיקפים גדולים. סרור הוסגר על פי בקשת ישראל, לאחר שסיים לרצות בּפּורטוגל עונש מאסר, גם הוא בגין עבירות סמים, שביצע גם שם.

ניצול מיני

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד תושב העיר, שיצר קשר עם עשרות נשים, באמצעות זהויות בדויות, והבטיח לשדך להן גברים בעלי ממון, שישלמו עבור מפגשים מיניים.

בְּפועל הוא נפגש איתן בעצמו, ולא העביר להן את הסכום עליו סיכמו. בנוסף, הנאשם נחשד, שקיבל מהמתלוננות תמונות אינטימיות, וסחר בהן ברשת.

"תלמדו לקבל ביקורת"

ועכשיו כמה מילים על ביקורת. או על הקושי לקבל אותה, למשל במשטרה. שמענו רבות על המפעל לתביעות דיבה, שפתח עורך הדין יוני ג'ורנו, במסגרתו שוטרים רבים הגישו תביעות לַשון הרע. בשבוע שעבר עלו במשטרה מדרגה, והחלו לעצור, את כותבי הביקורת.

נער בן שבע עשרה מדרום הארץ, תיעד תאונת דרכים קטלנית, בה הייתה מעורבת ניידת משטרה, ומתח ברשתות החברתיות ביקורת חריפה על השוטרים.

מהר מאוד הוא מצא עצמו עצור, ומובל באזיקים, לבית המשפט, בַּחשד לאיומים והפצת סרטון בעל תוכן משפיל.
בית משפט השלום בבאר שבע שחרר את הנער, והבהיר למשטרת ישראל, כי עליה ללמוד לקבל ביקורת.

עד כאן מאוביטר להיום – לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות