"הרבנות בעפולה לא מכניסה מסעדה לרשימת המקומות הכשרים"

עו"ד יריב ואקנין טוען בתביעת דיבה שהגיש בשם מסעדת בשרים לביהמ"ש בנצרת כי הרבנות ביטלה את תעודת הכשרות ללא הודעה מוקדמת וגרמה לה לנזק רב
דנה לווינסקי |
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לבית משפט השלום בנצרת הוגשה על ידי מסעדת בשרים מעפולה, תביעת לשון הרע בסך 600 אלף שקלים נגד לשכת הרבנות המועצה הדתית עפולה וכן הרב ראובן בנינו. בתביעה שהוגשה על יד עו"ד יריב ואקנין צוין כי הרבנות בטלה את תעודת הכשרות למסעדה ללא הודעה מוקדמת ושימוע וגרמה לה נזק וכן מלפני שנה למרות שיש למסעדה תעודת כשרות הם לא ציינו זאת באתר שלהם.

על פי התביעה, בשנת 2019 החליטה הרבנות לבטל למסעדה את הכשרות בבית העסק ולקחת את תעודת הכשרות, ללא הודעה מוקדמת וללא שימוע. הצדדים הופנו להליך בוררות ולפני כשנה התקבל פסק בוררות שהינו חסוי.

מחוץ לרשימה

בלי קשר, כך נטען, הרבנות היתה צריכה להוסיף את שם המסעדה לרשימת העסקים הכשרים בעיר עפולה, רשימה המפורסמת באתר המועצה הדתית עפולה ובפרסומים שונים נוספים לרבות ובדגש על קבוצות וואצאפ של מנהל מחלקת הכשרות וכיו״ב.

עו"ד ואקנין ציין כי המסעדה עשתה כל שביכולתה בכדי לעמוד בדרישות המועצה ורכשה את כל המוצרים הכשרים והיקרים ביותר הקיימים בשוק.

נזק רב למסעדה. עו"ד יריב ואקנין

ללא תעודה

כפי שידוע, כך נטען בתביעה, המוצרים הכשרים הינם יקרים באופן ניכר ממוצרים שאינם כשרים והרבנות אכן פרסמו את שמה של התובעת וכעבור כמה דקות הוסר שמה של התובעת מרשימת העסקים הכשרים. במספר פעמים הופיע לסירוגין שמה של המסעדה ברשימת העסקים הכשרים ונמחק ללא סיבה ברורה לעין ונכון ללפני שבועיים הרבנות לא צירפה הנתבעת את התובעת לרשימה האחרונה של העסקים הכשרים בעיר עפולה.

"התובעת תטען", נכתב לבית המשפט, "כי פרסום רשימת עסקים כשרים משקף לציבור הלכה למעשה פרסום נוסף של רשימת עסקים לא כשרים בה התובע "מופיע" כעסק לא כשר. אי פרסום שמה של התובעת ברשימת העסקים הכשרים מהווה למעשה לשון הרע שעה שעסקה של התובעת מחזיק בתעודת כשרות בתוקף כל העת. ב-18 בספטמבר 2020 הוציאה הנתבעת לאור עיתון ובו רשימת העסקים הכשרים בעיר עפולה ואף בהזדמנות לא פרסמו הנתבעים את בית העסק של התובעת על אף, שעסקים שקיבלו יום לפניכן תעודת כשרות אכן הופיעו בעיתון".

עו"ד ואקנין: נזק במאות אלפי שלקים

עו"ד ואקנין מוסיף כי "אם לא די בכך, מפיצה הנתבעת יום ביומו רשימת עסקים כשרים ולא כשרים בעיר עפולה בהודעות וואטצפ, בשיא חוצפתה חסמו הנתבעים את התובעת מרשימת התפוצה, בכדי שזו לא תראה את הפרסומים אודותיה או ליתר דיוק אי הפרסומים אודותיה. יובהר, כי באותה קבוצה פורסמו עסקים וותיקים יחד עם עסקים חדשים שקיבלו תעודת כשרות מטעם הרבנות".

לטענת עו"ד ואקנין, המסעדה פנתה כמה פעמים לנתבעים, בבקשה לצרפה לרשימת העסקים הכשרים המפורסמים באתר המועצה הדתית עפולה אך נכון למועד הגשת התביעה טרם צירפה הרבנות את שמו של בית העסק של התובעת, בשיחת טלפון למועצה הדתית הופנה מנהל המסעדה לרב בנינו אך הוא אינו עונה לשיחות ואינו משיב שיחות ומעבר לכך חסם את מנהלת התובעת באפליקציית וואצאפ.

דורשים פיצוי

"אי הכנסת שמה של התובעת לרשימה הנ״ל מבלבלת את הציבור הדתי וזה חושש כי יש בעיות כשרות עם בית העסק של התובעת ולכן הציבור הנ״ל הפסיק לפקוד את בית העסק, פגיעה מתעצמת על רקע הסרת הכשרות בשנת 2019", נכתב בתביעה.

אי הכנסת שמה של המסעדה לאתר המועצה הדתית, כך ציין עו"ד ואקנין, מהווה השפעה אוטומטית בגוגל ובכל האתרי העסקים הכשרים בארץ וגרם לנזקים אדירים ולירידה בהכנסות בסכום של 500 אלף שקלים והרב בנינו מנצל את מעמדו ברבנות ואת העובדה כי הוא למעשה מהווה מעין מונופול כשרות לצורך פגיעה מכוונת בתובעת והכל בשל העובדה כי התובעת מצתה זכויותיה מול הנתבעים.

_______________________________________________________________

עורך דין יריב ואקנין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות