נדחה ערעור של סב שביצע עבירות מין בנכדותיו

שופטי העליון קיבלו את עמדת המדינה והותירו על כנו עונש של 18 שנות מאסר לנאשם שאנס את נכדותיו מאז היו בנות 6 במשך שנים ארוכות
נעמה כהן |
תנאים למתן צו אימוץ – אימוץ ילדים
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה השופטת אסתר חיות, קיבלו את עמדת המדינה והותירו על כנו עונש של 18 שנות מאסר שהוטל על נאשם בן 82, אשר ביצע במשך מספר שנים עבירות מין רבות בשתי נכדותיו הקטינות. כמו כן, הותיר בית המשפט העליון על כנו את עונש המאסר על תנאי וכן את סכום הפיצוי בסך של 190 אלף שקלים למתלוננות.

הנאשם הורשע בביצוע עבירות מין רבות בנכדתו ובהן אינוס ומעשה סדום בקטינה על- ידי בן משפחה, ניסיון אונס ומעשה מגונה בקטינה על-ידי בן משפחה, מספר אישומים של מעשים מגונים בקטינה שהיא בת משפחה וכן מעשה מגונה בפני קטין בן משפחה, וכן בריבוי עבירות מין במשפחה (מעשה מגונה בקטין) בנכדתו השנייה.

6 שנים של גיהנום

כעולה מכתב האישום, לאורך תקופה של כ-6 שנים, פגע הנאשם מינית בנכדתו הקטינה בהזדמנויות רבות, מעת שהיתה בת 6 ועד גיל 12. בנוסף במשך כשנתיים פגע הנאשם מינית באחותה הצעירה במספר הזדמנויות.

הנאשם ביצע את המעשים בביתו ובבית אימן של הקטינות, תוך שניצל את קרבתו המשפחתית, את מערכת היחסים ההדוקה בינו ובין ביתו, בעלה והנכדים – ובפרט את האמון שניתן בו כאשר ניתנה לו גישה חופשית לבית המשפחה. כמו כן ניצל הנאשם את גילן הצעיר של הקטינות, וכן את האמון והתלות שלהן בו.

18 שנות מאסר

בגין האמור, השית בית המשפט המחוזי מרכז על הנאשם עונש של 18 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 190 אלף שקלים לנכדותיו הקטינות. הנאשם ערער לבית המשפט העליון על הרשעתו, וכן כנגד חומרת העונש מפאת גילו. בין היתר טען הנאשם לאי דיוקים וסתירות בעדותה של הקטינה המצויה בלב מרבית האישומים כנגדו.

בית המשפט העליון קיבל כאמור את עמדת המדינה ודחה פה אחד את ערעורו ובפסק הדין נקבע, כי "העונש שנגזר על המערער תואם את מדיניות הענישה המקובלת והראויה בעבירות החמורות שבהן הורשע, תוך הדגשת חומרת המעשים ואופיים, הישנותן של הפגיעות המיניות והימשכותן על פני תקופה ארוכה; פגיעתו של המערער בשתי נכדותיו הקטינות, תוך ניצול גישתו החופשית לבית הנכדות, וקרבתו ההדוקה למשפחה כולה".

ניצל את האמון

באשר לטענת הנאשם אודות הסתירות ואי הדיוקים בעדות המתלוננת קבע בית המשפט שניתן לבסס ממצאים עובדתיים על עדותו של נפגע עבירות מין חרף קיומם של אי דיוקים ומה שנדמה כהיעדר רציונליות בגרסתו. הטראומה אותה חוו נפגעי עבירות מין פוגמת, פעמים רבות, בעקביות עדותם ובשלמותה.

"אי-הדיוקים בגרסתה של המתלוננת שבה בוצעו מרבית העבירות…. מובנים ומסתברים בהתחשב בגילה הצעיר בעת התרחשותם של האירועים ובשים לב לתדירותם במשך שנים רבות. דומה שהם אף הושפעו ממערך הכוחות בין הצדדים – סב ונכדתו הקטינה", נכתב בהחלטת בית המשפט.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אסתר חיות

_______________________________________________________

עו”ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות