עורך דין תובע: "הלקוח שלי קרא לי עבריין שקרן"

תביעת לשון הרע הוגשה נגד אסיר ע"י מי שייצג אותו בהליך גירושין, ובה נטען כי לאחר שסירב להמציא טענות שווא נגד הפרודה כינה אותו "רמאי"
גילי סיוון-כהן |
טלפון אסיר כלא בית סוהר שיחה
טלפון בבית הסוהר. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בנתניה, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקלים, של עורך דין נגד אסיר אותו ייצג בהליכים שהתנהלו בינו ובין גרושתו בבית הדין הרבני בנתניה. הלקוח כעת מרצה 32 חודשים בגין עבירת מין בקטינה שטרם מלאו לה 14 שנים.

על פי התביעה, התובע הצליח בעזרת הטוען הרבני בבית הדין, להגיע להסכם גירושין כולל אשר הייטיב עם הנתבע ואשר בין היתר הקנה לו זכות לרכוש הדירה במחיר שמאות ללא התמחרות וללא כינוס נכסים. לאחר אישור ההסכם בבית הדין הרבני בו היה מיוצג הן על ידי התובע והן על ידי הטוען הרבני, נטען בתביעה כי הנתבע זמם מזימה אותה הכין ונערך אליה מראש לרבות באמצעות הכנת הקרקע ע״י ״הצגה״ שערך ותיזמן בפני בית הדין הרבני לצורך הקלטה ותיעוד בפרוטוקול.

מתוך התביעה: "הפכתי לאויב כי סירבתי לשתף פעולה"

הנתבע ביקש מהתובע לממציא טענות שווא שקריות שיביאו לביטול הסכם הגירושין וזאת בין היתר במטרה שוב להתיש את הגרושה ולגרום לה למכור לו הדירה במחיר מופחת (כפי שניסה לעשות לפני הדיון אולם הדבר לא צלח בידו), בד בבד ביקש הנתבע לעשות שימוש בחלק ההצהרתי של ההסכם בו הגרושה מצהירה כי אינה חוששת מהגרוש ואין לה התנגדות להשבת נשקו.

"כל 'חטאו' של התובע היה בכך כי סירב לשתף פעולה עם תוכניתו ומזימתו של הנתבע", נכתב בתביעה. "מחד לעשות שימוש בהצהרת הגרושה בהסכם מגירושין לעניין אי התנגדותה להשבת הנשק האישי לנתבע והצהרתה על אי מסוכנתו על מנת להשיב לו הנשק, ובד בבד לטעון כנגד מהסכם ותוקפו בטענות כאילו הנתבע לא קרא ו/או לא הבין תוכנו ו/או הדבר נכפה עליו על ידי הגרושה דבר שלא היה ולא נברא וזאת במטרה לגרום לגרושה למכור לו את הדירה במחיר מופחת ובכך הפך התובע לאויבו של הגרוש".

מלחמת חורמה

עוד נכתב בתביעה כי "בתוכנית ומזימה זו של הנתבע סירב התובע לקחת חלק ולשתף פעולה חלילה ובתוך כך סירב התובע להגיש בשמו בקשה לביטול המסכם כחלק ממזימתו ותוכניתו כנגד מגרושה כאמור. בנוסף מוסבר למתלונן, כי מלבד מעובדת כי מדובר במזימה וטענות שקריות! הרי התובע לא יכול לטעון כנגד מסכם אשר היה חלק בעריכתו".

בתביעה ציין עורך הדין כי מרגע שסירב לשתף עם הנתבע פעולה ולהגיש בשמו בקשה לביטול ההסכם הגירושין ובהעלאת טענות כזב אשר לא היו ולא נבראו ־ הפך התובע מבחינתו ל"אויב העם" ויצא למלחמת חומרה נגד התובע בבחינת כל האמצעים כשרים להשגת מטרתו והוצאת מזימתו אל הפועל.

"הכפיש את שמי בפני הדיינים"

כך מפורט בתביעה כי האסיר החל להכפיש את שמו של התובע תחת כל עץ רענן בפני דייני בית הדין הרבני בנתניה ופקידים בבית הדין רבני וכן קולגות למקצוע וכן העלאת טענות סרק וכזב כנגד התובע כאילו האחרון הוביל את הנתבע במכוון לחתום על הסכם גירושין מבלי שקרא או הסכים לתניותיו אך על מנת להתמנות לכונס נכסים. משמונה התובע לכונס נכסים כאמור למכירת דירת הנתבע, המשיך זה ביתר שאת להכפיש את שמו של התובע ולכנותו ״עבריין״,״שקרן״ ו״רמאי״.

כעת, כאמור, תבע העורך דין את הלקוח לשעבר ב-200 אלף שקלים וביקש מבית המשפט שיורה לנתבע לפרסם תיקון או הכחשה של הפרסום או הטענות המהווים לשון הרע או לחילופין את תוצאות פסק הדין שיינתן בתיק.

_________________________________________________________________________________

עו"ד אופיר פרל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות