ביהמ"ש על גננת מתעללת שערערה: "כתב האישום מדבר בעד עצמו"

הרכב שופטי המחוזי בת"א הותירו על ענו עונש של 22 חודשי מאסר שנגזרו על סיגל אלקיים וייס, שהורשעה בתקיפת פעוטות בגן "הקטנטנים של יעל" בר"ג
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

הרכב שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופטת דבורה ברלינר, דחו את ערעורה של סיגל אלקיים וייס, הגננת בגן "הקטנטנים של יעל", והותיר על כנו עונש של 22 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים למשפחות הנפגעים. אלקיים וייס תתחיל לרצות את עונש המאסר בתחילת חודש אוקטובר.

כזכור, אלקיים וייס, הורשעה על ידי בית משפט השלום בת"א, בתקיפה על ידי אחראי הגורמות חבלה (שלוש עבירות) ובריבוי עבירות של תקיפה סתם, זאת לאחר שביצעה עבירות אלימות כלפי פעוטות בגן ילדים בו עבדה.

כתב האישום שהוגש נגדה תיאר סדרת אירועי אלימות שהראשון בהם במאי 2018 והאחרון ביוני 2018. במהלך תקופה זו בת שבועיים ויומיים מפורטים 31 אירועי תקיפה, אשר מתארים עשרות מעשי אלימות כלפי 19 פעוטות.

31 אירועי תקיפה בכתב אישום אחד

בין השאר, כך פורט בכתב האישום, תקפה הנאשמת תינוק כבן שנה ושלושה חודשים, בכך שמשכה אותו בכוח, הרימה אותו באוויר תוך שאחזה בו ביד אחת, הושיבה אותו בגסות על כיסא. באותו יום בשעה 14:40, בזמן השכמת הפעוטות, תקפה הנאשמת תינוק כבן שנתיים ועשרה חודשים, בכך שמשכה מתחתיו מזרן עליו ישן, וגרמה לו ליפול על הרצפה ולהתעורר מכך. בהמשך, הורידה את מכנסיו ותחתוניו של התינוק ומשכה אותו בידיו בחוזקה בעוד שמכנסיו ותחתוניו מופשלים מתוך כוונה להוריד את בגדיו.

לפני כארבעה חודשים, במהלך חודש אפריל, גזרה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, נעה תבור, 22 חודשי מאסר על סיגל אלקיים – וייס, גננת בגן הילדים ברמת גן, הקטנטנים של יעל, אשר הורשעה בתקיפה על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ובריבוי עבירות תקיפה סתם. השופטת תבור גם הורתה לה לפצות ב-3,000 שקלים כל אחד מ-15 נפגעי העבירה שזוהו בסרטונים.

הסנגור: "לבחון כל מקרה לגופו"

במהלך הדיון בערעור, שהגישה אלקיים וייס בגין חומרת העונש, טען בא כוחה כי: "אנו ערים לעובדה שהנושא מקבל ביטוי גדול בציבור לאחרונה, אנו ערים לאמוציות ולרמת הענישה שנוסקת, בניגוד להמון עבירות אחרות. חשוב לי להדגיש שלמרות ההחמרה, שלעדתי הייתה צריכה להיות מדודה יותר, צריך לבחון כל מקרה לגופו… מדובר במקרים שייתכן שלא היו מגיעים לעבירה פלילית. כל מגע לא מוסכם יכול להיחשב תקיפה. מאחר שמדובר בפעוטות זה קצת שונה, העבירה היא בגלל שהדברים היו בצורה אגרסיבית".

מאידך טענה התביעה כי מבחינת חומרת כתב האישום על העובדות, המדברות בעד עצמן. כן חשוב לי להדגיש שלא מדובר באירוע חד פעמי או באירועים בודדים, אלא בדפוס התנהגות אלים במירכאות "רוטינה", כלפי מספר רב של קטינים חסרי ישע, תינוקות, תשעה עשר קטינים שלא יכולים לספר ולהתגונן. "מדובר באירועי אלימות ללא סיבה כלשהי, וגם לא כתגובה של ילד או למצב שיצא מכלל שליטה, אלא מדובר בהתנהלות יום – יומית. אותה יד שמכה היא גם אותה יד שמלטפת, וגם יש בכל חומרה רבה".

ביהמ"ש המליץ לגננת לחזור מהערעור

לאחר שמיעת טענות הצדדים, המליץ הרכב השופטים למערערת לחזור בה מהערעור וציין: "כתב האישום בתיק הזה מדבר בעד עצמו, ואין להוסיף עליו ולו מילה אחת". המערערת קיבלה את המלצת בית המשפט וחזרה בה מערעורה.
________________________________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות