הוסגר לישראל חשוד ביבוא 400 גרם קוקאין

במהלך סופ"ש הגיע לישראל צחי סרור אוטמזגין המבוקש בחשד לייבוא סמים שביצע במהלך 2016. הוא הוסגר מפורטוגל לאחר שריצה שם מאסר ממושך על עבירות דומות
%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%9f |
הונאה מטוס הסגרה

הסגרתו של צחי סרור אוטמזגין, מפורטוגל לישראל, הושלמה בסוף השבוע. סרור שהיה מבוקש בגין יבוא סמים מסוג קוקאין, בהיקף של מאות גרמים, הוסגר על פי בקשת ישראל, באמצעות פרקליטות המדינה, לאחר שסיים לרצות בפורטוגל עונש מאסר לאחר שהורשע בעבירות סמים גם שם.

סרור שהיה מבוקש בגין חלקו בקשירת קשר עם אחרים לייבא סמים מצרפת ישראל, היה חשוד כי במהלך שנת 2016, ממקום מושבו בצרפת, שלח בלדר ישראלי עם כ-400 גרם קוקאין בגופו וכן בכליו לארץ. ביום 8 ביולי 2016 נתפס הבלדר בנתב"ג עם הסמים, ובחקירתו מסר כי הגיע לארץ בשליחותו של סרור.

הודעה אדומה מישראל

בעקבות מידע זה פעלו רשויות ישראל לאתר את סרור ולהסגירו לישראל. ביום ה-6 במרץ 2019, הוא נעצר בפורטוגל עם סמים בגופו, לאחר שנתפס בשדה התעופה בליסבון, אליה הגיע בטיסה מברזיל. הוא הועמד לדין, הורשע ונדון לעונש מאסר שם.

בעקבות הודעה אדומה מטעם מדינת ישראל שהופצה נגדו, הרשויות בישראל עודכנו על המעצר ובהמשך הוגשה בקשה רשמית להסגרתו לישראל על ידי פרקליטות המדינה בגין העבירות שלעיל. ב-5 בדצמבר 2019, לאחר הליך משפטי, החליט בית המשפט בליסבון כי סרור יוסגר לישראל, בתום ריצוי מאסרו בפורטוגל. לאחר שהובהר לרשויות בישראל כי סיים לרצות את עונשו המקומי, הוא הוסגר, בסוף השבוע מפורטוגל לישראל.

בדיון שהתקיים בבית המשפט בירושלים מיד עם הגעתו לישראל האריך השופט דב פולוק את מעצרו של סרור עד ה-26 ביולי, אז ככל הנראה תגיש פרקליטות המדינה כתב אישום בעניינו. סרור עצמו לא נכח בדיון משום שהוכנס לבידוד, על פי הנחיות משרד הבריאות לנגיף קורונה, עם חזרתו לארץ מחו"ל.

הסנגור ביקש לשחרר

נציג המשטרה אמר בדיון כי בעניינו של שרור "התבססה תשתית ראייתית" המצביעה על כך שהוא יזם וביצע באמצעות אחר ייבוא של סם מסוכן, מסוג קוקאין לישראל. עוד דרש נציג המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד ב-8 ימים. לדבריו, הבלדר אותו הפעיל סרור כבר הורשע ונדון ל-30 חודשי מאסר.

סנגורו של סרור ביקש במהלך הדיון לשחרר את מרשו וטען כי "אין חשש לשיבוש" במידה וישוחרר. לדבריו, מדובר בתיק משנת 2016 וכי חלפו מאז 5 שנים שכלל הנאשמים בתיק זה כבר נשפטו, נשאו בעונש ואף שוחררו.

"לעניין ביסוס החשדות", הוסיף הסנגור, "יש כאן בלדר שנתפס בכף. העלה טענה רגילה כדי למלט את נפשו להפיל על אחר ולומר שהוא ביצע את העבירה תחת כוח, זו טענת הגנה שקיימת ובית משפט מכיר אותה מכאן ולהרים תילי תילים כדי להגיע לאישום, זה לא מענייננו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט דב פולוק


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות