בעקבות תחקיר על הטרדות מיניות: תא"ל שי אלבז פורש מתפקידו

תא"ל שי אלבז

תא"ל שי אלבז, ששימש כראש מספן ים, ואמור להתמנות כסגן מפקד חיל הים הודיע כי יסיים את תפקידו בצה"ל.
לאור הפרומואים לכתבה הגיש  אלבז בקשה לסיים את תפקידו באופן מיידי ולפרוש מצה"ל. הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, קיבלו את בקשתו.
"תא״ל שי אלבז ביקש לסיים את תפקידו ולפרוש מצה״ל בעקבות פרסום אירועים שהתרחשו לכאורה לפני למעלה מעשור ובהם התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם הנורמות המקובלות בצה״ל. הרמטכ״ל קבע כי אין מקום לנורמות כאלו בצה״ל וכי יפגין אפס סובלנות למקרים מסוג זה בעתיד", נמסר בהודעת דובר צה"ל.
מההודעה של דובר צה״ל היה ברור כי הפיקוד הבכיר בצה״ל הבין את גודל השערוריה של הפרשה והוא העדיף להפסיק מיידית את שירותו של הקצין הבכיר.
בשנת 2018 חלה עלייה במספר הדיווחים על הטרדות מיניות בצה"ל, מגמה המנוגדת למצב בחברה האזרחית. בחודש שעבר התראיין הסנגור הצבאי הראשי היוצא, אל"מ רן כהן, לאתר "עורך הדין ״זכתה לביקורת רבה לאחר שטען כי צהל מגזים בטיפול בהטרדות המיניות והעונשים הנגזרים בצהל הם חמורים הרבה יותר על העונשים הנגזרים על אזרחים באותן עבירות.
יש לציין כי אלבז הוא לא הקצין הבכיר היחיד שמסתבך בעבירות מסוג זה בשנים האחרונות הודחו והורשעו מספר קצינים בכירים בעבירות מין וקשר אסור עם חיילות בהם תאל לשעבר אופק בוכריס, ומגד גדוד צבר בגבעתי סאל לשעבר לירן חג׳בי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות