האם יש למשטרה אצבע קלה בכל הקשור בבקשות שהיא מגישה לבית המשפט.

בסוף השבוע ספגו חוקרי משטרת אשדוד ביקורת קשה מצד שופט המעצרים באשקלון לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך בארבעה ימים את מעצרו של תושב אשדוד שאיים לכאורה על בת זוגו בבקשת המעצר ציינה המשטרה כי מדובר לכאורה בעבירת איומים, וכי עלולה להיווצר סכנה לביטחון הציבור ולשיבוש הליכי חקירה.
חנן לוי |

במהלך הדיון ציין סנגורו של החשוד כי מדובר בסך הכל בשפיכת משקה קל, במהלך ויכוח בין בני הזוג, והביע תמיהה נוכח בקשת המשטרה לעצור את הגבר . "מדובר במחלוקת קלה בין בני זוג, שלא היה צורך לערב בה את המשטרה, ובטח שלא לבצע מעצר״ אמר במהלך הדיון עו"ד אביחי חג'בי.

בדיון בבקשת המשטרה בבית משפט השלום באשקלון, קבע השופט אבישי כהן כי יש לשחרר מייד את החשוד תוך שהוא מותח ביקורת קשה על חוקרי המשטרה אשר ביצעו את המעצר : "לא ברור לי כלל מדוע הובא תיק זה לפני בית המשפט, מדוע יש צורך במעצרו של המשיב, ומדוע קצין החקירות אינו סבור שיש לשחרר אותו בתנאים מגבילים. אין מדובר בתיק שבו מיוחסת לחשוד עבירת אלימות כלשהי כלפי המתלוננת, וזאת על פי חומר החקירה. עיון בנסיבות אינו מצדיק מעצר, ובוודאי שלא הארכת מעצר לביצוע השלמות חקירה".
עוד קבע השופט בהחלטתו כי השופט כי ״אין מדובר בתנאי מעצר כלשהם, אלא רק במגורים בביתו".

בשולי החלטתו הוראה השופט להעביר את ההחלטה לעיון קצין החקירות של מרחב לעיש במשטרה כדי שזה יחדד את נוהלי הכליאה ובקשות הארכת מעצר ברוח החלטת בית המשפט.

עו"ד חג'בי אמר לאחר הדיון : "כולי תקווה שהביקורת שמתח בית המשפט בתיק זה לא תיפול על אוזניים ערלות במשטרת ישראל, והדברים לא יישנו. מצער לדעת שלעתים אפשרות מעצר של חשודים היא קלה מדי".

ממשטרת מרחב לכיש נמסר בתגובה : "חקירות מקרי אלימות במשפחה מנוהלות במשטרה באופן יסודי ומקצועי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת החשודים לדין. כך גם במקרה זה, בשל עובדות האירוע ולאחר חקירתו התרשם קצין החקירות כי קיימת מסוכנות ממעשיו של החשוד ועל כן הובא לבית המשפט על מנת לבקש את המשך מעצרו לטובת פעולות החקירה ובשל מסוכנות החשוד שעלתה ממצאי החקירה הראשונית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות