רודף שמלות: גנב 50 שמלות כלה בשווי עשרות אלפי שקלים

בית משפט השלום בקריית גת גזר על הנאשם, תושב הרשות הפלסטינית 3 חודשי מאסר בפועל ופיצוי למתלונן בסך עשרת אלפים ש"ח • הנאשם ושותף נוסף הגיעו לפני כארבע שנים למתפרה בדרום, עקרו את התקרה ואספו איתם 50 שמלות כלה בשווי עשרות אלפי שקלים
עקרו את התקרה. אילוסטרציה shutterstock
עקרו את התקרה. אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום בקריית גת גזר השבוע שלושה חודשי מאסר בפועל לתושב הרשות הפלסטינית שהורשע בסיוע לפריצה וגניבה. הנאשם יחד עם שותפו הגיעו למתפרה של שמלות כלה בדרום הארץ, פירקו את גג האיסכורית וגנבו 50 שמלות כלה בשווי עשרות אלפי שקלים.

המדינה טענה שמתחם העונש ההולם נע בין 6 ל-18 חודשי מאסר, מאחר ומדובר בעבירות במתחם הענישה הבינוני. מנגד, הפנה בא כוח הנאשם לחלוף הזמן שעבר מביצוע העבירה (4 שנים), וטען כי חלקו של הנאשם בביצוע העבירה היה משני ביחס לחלקו של האחר וכן לא היה תכנון מוקדם של העבירה. לכן, כך לטענתו, מתחם העונש ההולם נע בין מאסר מותנה למספר חודשי מאסר בפועל.

השופטת נועה חקלאי הזכירה כי הערכים המוגנים שנפגעו הם שמירה על קנינו של האדם, על פרטיותו, שמירה על סדר ציבורי תקין והגנה על תחושת הביטחון של הציבור. השופטת לקחה בחשבון את העובדה שהנאשם הודה באשמה ולקח אחריות, וכן את היותו נעדר הרשעות קודמות.

כמו כן, שקלה השופטת את נסיבותיו האישיות – היותו נשוי ואב לשישה ילדים, שמטפל בבת חולה, וציינה כי הנאשם תומך בהוריו המבוגרים, וכי הוא מצוי בחובות ונעדר הכנסה.

נוכח כל זאת גזרה השופטת כי הנאשם ירצה שלושה חודשים ויום מאסר בפועל, ארבעה חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור כל עבירת רכוש מסוג עוון במשך שלוש שנים, שמונה חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור עבירת רכוש מסוג פשע במשך שלוש שנים, ופיצוי בסך 10,000 ש"ח למתלונן.

"השופטת נועה חקלאי הזכירה כי הערכים המוגנים שנפגעו הם שמירה על קנינו של האדם, על פרטיותו, שמירה על סדר ציבורי תקין והגנה על תחושת הביטחון של הציבור. השופטת לקחה בחשבון את העובדה שהנאשם הודה באשמה ולקח אחריות, וכן את היותו נעדר הרשעות קודמות. כמו כן, שקלה השופטת את נסיבותיו האישיות – היותו נשוי ואב לשישה ילדים, שמטפל בבת חולה, וציינה כי הנאשם תומך בהוריו המבוגרים, וכי הוא מצוי בחובות ונעדר הכנסה"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות