שופט הורה להעביר ילדים ממשמורת אמם לידי אביהם

בהחלטה חריגה הורה שופט בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב ארז שני להעביר משמורת על שני ילדים מהאם לידי האב, לאור ניכור הורי מתמשך ולאחר שכל נסיונות העבר של בית המשפט להפסיקו לא הועילו
יעל חן |
אילוסטרציה

הכלל בדין באשר למשמרת ילדים בישראל היא כי הילדים ישארו בחזקת אימם אלא עם מוצגות ראיות כי אין בידי האם לקיים את המשמורת אלא שבימים האחרונים התקבלה החלטה של שופט בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב ארז שני אשר קבע כי הקטינים סובלים מניכור הורי מצד האם יועברו למשמורת האב ”אין מנוס אלא לסיום משמורתה של האם.

בהחלטה חריגה הורה שופט בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב ארז שני להעביר משמורת על שני ילדים מהאם לידי האב, לאור ניכור הורי מתמשך ולאחר שכל נסיונות העבר של בית המשפט להפסיקו לא הועילו.

ההחלטה התקבלה בין היתר על סמך המלצת גורמי הרווחה אשר ליוו בשנים האחרונות את הילדים ואת האם אנשי הרווחה הצביעו על הנתק שיצרה האם בין ילדיה לבין אביהם הביולוגי והנסיון שלה ליצור הפרדה בינהם תוך נקיטת מנופולציות.

השופט ארז שני משמש בבית המשפט לעניני משפחה בתל אביב כ"שופט מוקד" האמון על טיפול בכל הבקשות שעניינן ניכור הורי ובפניות דחופות באשר לסידור משמורת על ילדים בין בני זוג.

המדובר בפרויקט יחודי לבית המשפט לעניני משפחה בתל אביב והוא מופעל כפיילוט ורק לאחר בחינת הפרויקט יוחלט אם להרחיבו בהמחוזות שפיטה נוספים כדי לקצר את ההליך בטיפול חירום במשמרת ילדים.

בהחלטתו כתב שני כי "אם ניכור הורי אינו מטופל מיד, קשה שבעתיים לתקן המדובר בהורים גרושים לשני ילדים בני תשע שהיו במשמורת אמם ובניתוק מתמשך מאביהם כאשר כבר לפני חמישה חודשים דן שני במקרה והורה על מינוי מטפלת לניכור הורי. באותה עת היה נתק בקשר בין האב לשני ילדיו במשך שנתיים ולילדים נאמר שהאב אמנם רשום כאביהם אך למעשה אינו אביהם הביולוגי. כעת חזר התיק להכרעתו והוא כתב כי שירותי הרווחה הגישו תסקיר ממנו עולה שיש להכיר בקטינים כנזקקים ולמעשה להוציאם מחזקתה של האם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות