עונש מאסר בפועל לעורך דין שהחדיר סמים לכלא

עו"ד חיים אריה שטיינברג, 37, פגש לקוח בבית הסוהר והעביר לידיו שקית עם קוקאין שהחביר בכיס מכנסיו, הוא נתפס ע"י רשויות הכלא והועמד לדין: "פגיעה באמון הציבור"
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 11 חודשי מאסר ו-5,000 שקלים קנס, על עורך דין חיים אריה שטיינברגר, בן 37, לאחר שנתפס מכניס סמים ללקוח שלו בכלא. השופט מזרחי ציין כי שטיינברגר פגע בין השאר באמון הציבור במקצוע עריכת-הדין ושמירה על האמון הקיים של רשויות האכיפה, ובכללן שב"ס בעורכי-דין.

שטיינברגר הורשע בעבירה של אספקת סם מסוכן, לאחר שעל פי כתב האישום, בהיותו עורך-דין העוסק בתחום המשפט הפלילי, החבר בלשכת עורכי-הדין בישראל, נפגש עם לקוחו, אסיר באגף ההפרדה של כלא איילון, ובמהלך הביקור הוציא מכיס מכנסיו שקית ובה סם מסוכן מסוג קוקאין במשקל 0.94 גרם נטו, והעביר את הסם לידי לקוחו האסיר, אשר נטל את הסם לידיו וצרך חלק ממנו לנגד עיניו של הנאשם.

פגיעה באמון הציבור

השופט מזרחי ציין כי שטיינברגר, פגע בתכליות המוגנות באמצעות העבירה שאותה ביצע הנאשם הן המלחמה בנגע הסמים בכלל, מניעת החדרת הסמים אל תוך כתלי הכלא בפרט, על כלל המשמעויות הנובעות מהימצאותם של סמים בבתי- הכלא ומאחר ומדובר במבצע שהינו עורך-דין גם מניעת הפגיעה באמון הציבור במקצוע עריכת-הדין ושמירה על האמון הקיים של רשויות האכיפה, ובכללן שב"ס בעורכי-דין.

"סמים המוחדרים אל תוך הכלא", כתב השופט מזרחי בגזר הדין, "מלבים את העבריינות, פוגעים בסדר הקיים בבית-הסוהר, מקשים על האכיפה ומעניקים כוח ושליטה לבעליהם, האסירים/עצורים. המעילה באמון במקרה העומד בפניי קשה וחריפה והיא מחייבת הטלת ענישה מרתיעה".

ניצל את מעמדו

"אזכיר", נכתב עוד, "כי זהו עורך-דין העוסק בתחום המשפט הפלילי, אשר ניצל את מעמדו, את מקצועו, את האמון שניתן בו בידי רשויות שב"ס – הוא נכנס אל תוך כתלי הכלא, לכאורה לפגישה תמימה בין עורך-דין ללקוח, לאחר שהצטייד מראש בסם המדובר, וללא כל רתיעה מפני מערכת החיפושים והמנע של שירות בתי-הסוהר והכל כדי להחדיר את הסם לאסיר, לקוחו".

השופט מזרחי הוסיף: "למרות שלמרבה השמחה אין מדובר בתופעה נפוצה כלל ועיקר – ומספר גזרי-הדין הנוגעים לעורכי-דין שפשעו במעשה שכזה, שהובאו בפרק הדן במתחם הענישה יעידו, ועדיין, יש בהחלט אינטרס עונשי להרתיע את הרבים מפני חציית הגבול, שבין מתן שירות מקצועי, לגיטימי, ובין מתן "שירות" שמצוי בתחום השחור, שאופיו עברייני גרידא. במעשיו, הכתים הנאשם את עצמו ואת שמם הטוב של כלל עורכי-הדין, וכתם זה ראוי שיישא ענישה קונקרטית בעלת משקל".

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

______________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות