השוטר תקף עצור בן 16 – "בוא נריב מכות"

ביהמ"ש מתח ביקורת חריפה על רון מתנה שהיכה את הנער, בעת שהיה אזוק ומבלי שהתנגד למעצרו וסירב לבטל את הרשעתו: "ניצל את מעמדו ונהג בתוקפנות"
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, ארז נוריאלי, גזר 60 יום מאסר בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של אלפיים שקלים למתלונן על שוטר סיור עירוני, רון מתנה, שהורשע בביצוע עבירת תקיפה סתם. ביהמ"ש סירב לבקשתו של השוטר לבטל את הרשעתו וציין: "האלימות שהפעיל כלפי המתלונן במסגרת תפקידו ובהינתן פערי הכוחות המובהקים, לצד האינטרס הציבורי והצורך למגר ולהוקיע תופעות כגון דא, כל אלה הובילוני לדחיית עתירתו של הנאשם לביטול הרשעתו בדין".

כתב האישום תיאר אירוע מעצר של נער בן 16, אשר הובל לתחנת המשטרה ושם, בעודו אזוק, היכה אותו הנאשם מספר פעמים בחלקי גופו השונים, בין היתר באגרופים ובעיטות, הפיל אותו לרצפה פעמיים, ירק וקילל אותו.

"בוא נריב מכות"

בשלב מסוים במהלך האירוע, כך על פי כתב האישום, שאל המתלונן את הנאשם "אם יעשו כך לבן שלך?"; בתגובה לכך שב הנאשם לקלל את המתלונן ולהכותו, בין היתר באגרופים ובעיטות וכן ירק עליו. ברגעים שלאחר מכן, אמר הנאשם למתלונן "בוא נראה אותך בלי אזיקים", "בוא נריב מכות יא בן זונה".

השוטר, כך תואר באישום, ביקש מהפקחית כי זו תעביר לידיו את מפתחות האזיקים – אך האחרונה השיבה כי המפתחות אינם בידיה. המתלונן הניח את ידיו על פניו וביקש כי הנאשם יחדל ממעשיו, אולם הנאשם המשיך להכותו תוך שהוֹרה לו להוריד את ידיו מפניו, והמתלונן רק בן 16.

השופט: "התנהגות משפילה ומתעמרת"

ביהמ"ש קבע כי "התנהגותו של הנאשם הייתה גסה ואלימה, משפילה ומתעמרת- והכל כלפי קטין אזוק, ומבלי שחדל ממעשיו אף שהיה יכול לעשות כן.. הייתה זו אלימות מכוערת ומיותרת שהביאה לפגיעה בגופו של אדם, במקרה זה קטין, שהחובה המוטלת על איש חוק להימנע מפגיעה בו- רבה עוד יותר".

השופט נוריאלי סירב לבקשתו של השוטר לבטל את הרשעתו. לדבריו, "הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו כשוטר, הוא נהג בתוקפנות ובגסות כלפי נער בן 16.5 שנים במסגרת תפקידו ובתוֹכְכֵי תחנת המשטרה, כאשר הקטין אזוק ומבלי שהתנגד למעצרו או סיכן מי מהנוכחים באופן כלשהו. האלימות שהפעיל כלפי המתלונן במסגרת תפקידו ובהינתן פערי הכוחות המובהקים, לצד האינטרס הציבורי והצורך למגר ולהוקיע תופעות כגון דא, כל אלה הובילוני לדחיית עתירתו של הנאשם לביטול הרשעתו בדין".

__________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז נוריאלי

__________________________________________________________________

עו”ד אמיר מורשתי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות