מסכמים לכם את היום: כותרות מהדורת אוביטר

מדוע הוגשה בקשה לפירוק עמותת "משפחה חדשה"? מהו העונש על הפעלת 3 כיתות גן בבית מגורים ללא היתר? ומה עבר ניצול שואה בן 96 כדי לקבל פיצוי מבזק?
מערכת אוביטר |
מהדורת אוביטר

הערב במהדורה – בקשת הפירוק לעמותת "משפחה חדשה" שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתבי אישום הוגשו נגד חמישה מעורבים, בְּיֶרי וּגרימת חבלה בכוונה מחמירה, בִּכְפר קאסם, הוטל קנס על מפעיל שלוש כיתות גן ילדים ללא היתר בביתו, חשד לניסְיון הטרדה מינית וניסַיון למעשה מגונה בקטין, ולסיום: בשורות טובות. בית המשפט השלום בכפר סבא הורה לחברת בזק ולחברת אוֹבֶרסִיז שינוע והפצה לפצות ניצול שואה בן 96 ב-104 אלף שקלים.

משפחה לא בוחרים

פותחים עם בקשת הפירוק לעמותת "משפחה חדשה" שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הבקשה הוגשה לאחר ביקורת עומק של יחידת רשם העמותות, שהעלתה חשד, כי פעילות העמותה הנה למַטַרות עסקיות ולמימון מקורבים.

בין היתר נמצא כי העמותה, שסיפקה סיוע משפטי בתחומים של נישואים אזרחיים, חילקה רווחים לַמייסדת, עו"ד אירית רוזנבלום, בניגוד להוראות החוק. העמותה העבירה סכומי כסף גדולים, לְחברה פרטית בבעלותה של רוזנבלום, ללא פיקוח.

ירי בכפר קאסם

לבית המשפט המחוזי-מרכז בלוד, הוגשו כתבי אישום נגד חמישה מעורבים, בְּיֶרי וּגרימת חבלה בכוונה מחמירה, בִּכְפר קאסם. לפני מספר שבועות, התקבל דיווח בְּמוקד המשטרה, אודות אירוע ירי ושריפת רכב בַּכּפר.

כוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו זירה, ובה נכחו שלושה בני משפחה שנפגעו מירי, כשמצבם הוגדר בינוני-קל, אחד מהם ילד בן שמונה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים, עד תום ההליכים.

גן ביתי

מכאן לבית המשפט לעניינים מקומיים בחולון, שהטיל קנס, בסך 90 אלף שקלים, על מפעיל של שלוש כיתות גן-ילדים, ללא היתר, בביתו, שנועד לשמש כמגורים בלבד. בנוסף לַקנס שהוטל עליו, קבע בית המשפט כי עד החודש הבא, מחויב בעל הנכס, בהשגת היתר להפעלת הגן או לחילופין להריסתו.

בעקבות הפדופילים

עוד בכותרות היום, כתב אישום הוגש נגד רוברט פַרַח, תושב כפר יאסיף, בַּחשד לניסְיון הטרדה מינית וניסַיון למעשה מגונה בקטין.

כתב האישום הוא הראשון, במסגרת פרשת הפֶּדופילים, שהותרה לפרסום בשבוע שעבר, במסגרתה סוכנת של יחידה-מרכזית ירושלים, התחזתה לילדה בת ארבע-עשרה, וקיבלה שלל הצעות מגונות מגברים ברשת.

הדרך לפיצוי

נסיים בבשורות טובות. בית המשפט השלום בכפר סבא, הורה לחברת בזק ולחברת אוֹבֶרסִיז שינוע והפצה, לפצות ניצול שואה בן 96 ב-104 אלף שקלים. זאת לאחר שמשאית של חברת השינוע, הפילה עמוד תקשורת של חברת בזק על גג ביתו, לפני כשנתיים וחצי. מאז האירוע, שתי החברות הגדולות מפילות את האשמה זו על זו ומתחמקות מפיצוי האיש שביתו נהרס.

עד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות