חשד: הבריח טבק לישראל במסווה של פלטות שיש

ביהמ"ש התיר לפרסם כי שוכרי סעיד, יבואן שיש מירושלים, נעצר בחשד שהחביא את הטבק במכולות שהביא לישראל בניסיון לחמוק ממס של כ-7 מיליון שקלים
אייל חן |

הותר לפרסום: שוכרי סעיד, יבואן מירושלים נעצר בחשד להברחת טבק לישראל שהוסתר במכולות לייבוא פלטות שיש ובניסיון להתחמק מתשלום מס של כ-7 מיליון שקלים. בית המשפט שיחרר אותו בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עולה כי במסגרת חקירה של יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב יחד עם מכס אשדוד עלה החשד כי סעיד הסליק את הטבק בתוך 4 מכולות שהכילו פלטות שיש אותן ייבא באמצעות החברה מינימקס סי.או.איי.אל בע"מ שבבעלותו. ארבעת המכולות נתפסו ונבדקו ובכולן התגלה טבק מוסלק. גירעון המס המוערך עומד על כ-7 מיליון שקלים.

הפלטות שנתפסו. צילום: דוברות רשות המסים

שוכרי סעיד, יבואן תושב ירושלים, הובא בפני בית משפט השלום בראשון לציון בחשד להברחת טבק בשווי מס של כ-7 מיליון שקלים. השופט טל ענר שחרר את החשוד בתנאים מגבילים והטיל צו איסור פרסום על הפרשייה עד תחילת השבוע ומאחר והיבואן לא הגיש בקשה להארכת איסור הפרסום, פרשת ההברחה הותרה לפרסום. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים בהם הפקדת מזומן בסך 20 אלף שקלים, חתימה על ערבות עצמית בסך 100 אלף שקלים, ועיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

ביהמ"ש החמיר עונשו של עבריין מס

בשבוע שעבר פורסם באוביטר כי הרכב שופטי בית המשפט מחוזי מרכז, בראשות אב בית הדין אברהם טל, השופטת מיכל ברנט והשופט שמואל בורנשטין קיבל את ערעור רשות המסים על גזר דין שניתן בעניינו של יעקב שלמה, בעל חברת ים את אור בע"מ בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות, בסכום כולל של כ-6.5 מיליון שקלים והחמיר את עונשו מתשעה חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר בפועל.

שלמה, תושב נתניה, הורשע על פי הודאתו בבית משפט השלום בפתח תקווה, בניכוי חשבוניות פיקטיביות ויחד עמו הורשעה גם חברת ים את אור בע"מ שבניהולו ובבעלותו. מכתב האישום עולה כי בין החודשים יוני 2014 לינואר 2016, ניכה שלמה 30 חשבוניות מס כוזבות של ספקים שונים במטרה להתחמק מתשלום מס.

מאסר בפועל במקום עבודות שירות

החשבוניות הכוזבות הוצאו עבור פועלים סינים לכאורה, וזאת מבלי ששלמה והחברה עשו או התחייבו לעשות את העסקאות בגינן הוצאו החשבוניות. הנאשם רשם את החשבוניות הכוזבות בסך של כ-6.5 מיליון שקלים בספרי הנהלת החשבונות של החברה וניכה שלא כדין סכום מס של כ- 985 אלף שקלים בעקבות הרשעתו, בית משפט השלום הטיל על שלמה 9 חודשי עבודות שירות, חצי שנה מאסר על תנאי וקנס בסך 15 אלף שקלים.

בעקבות גזר הדין, ערערה רשות המסים לבית משפט המחוזי מרכז-לוד על קלות העונש, ובית המשפט קיבל את ערעורה וקבע כי בית משפט השלום שגה כשהעמיד את עונשו של הנאשם על 9 חודשי עבודות שירות, מבלי שהוסר המחדל והחמירו את עונשו של הנאשם ל-12 חודשי מאסר בפועל. יתר רכיבי גזר הדין נותרו על כנם.

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט טל ענר

______________________________________________________________

עו”ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות