השוטרים תיעדו: מכר סמים וניסה להימלט

רק בן 23 וכבר נאשם בסחר בסמים: במשטרה טוענים כי הצעיר מנתניה קיבל הזמנות לרכישת קנביס וסיפק אותם במשלוחים על כבי הקורקינט שלו
רונן לוי |

המשטרה הגישה כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד צעיר בן 23 מנתניה, בגן סחר בסם מסוכן, החזקת סם שלא לצריכה עצמית והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הצעיר שהיה מתנייד בקורקינט ניסה להימלט מהשוטרים אך נעצר לאחר מרדף.

מכתב האישום עולה כי הנאשם סחר בסם מסוכן מסוג קנביס, בהיקפים גדולים ולכל דורש. הסחר בוצע באמצעות הזמנות שנעשו ביישומון הוואטסאפ כשהנאשם היה מגיע לנקודת המפגש שנקבעה באזור נתניה כשהוא רוכב על קורקינט ומספק את הסמים לקונים.

השוטרים הפתיעו

לפני כחמישה ימים, בלשים מתחנת משטרת נתניה הפתיעו את הנאשם בעת ביצוע עסקה ברחוב קדושי עירק בנתניה ובתום מרדף, כשהנאשם משליך את הטלפון המבצעי שלו ושתי שקיות שהכילו סמים, הצליחו לעצור אותו.

כאמור, היום הגישה משטרת ישראל חטיבת התביעות שלוחת מעצרים שרון כתב אישום המכיל תשעה אישומים בעבירות של ייצוא, ייבוא, מסחר, הספקה סמים מסוכנים, החזקה/שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. לכתב האישום צרפה המשטרה בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

המדינה ערערה – ונדחתה

במקרה אחר, דחה הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעור המדינה על חומרת העונש שהוטל על מורשע בסחר בסמים. השופטים קיבלו את טענות הסנגורים עורך דין מור עטיה ועורך דין אסף גל והותירו את תקופת המאסר על כנה.

הנאשם הורשע בבית משפט השלום בשני תיקים, שמכילים ביחד 8 אישומים כאשר ב-6 מהם הנאשם סחר ב-6 הזדמנויות וסיפק ב-3 הזדמנויות סמים מסוגים שונים, MDAM, קנביס ועוד. בשני אישומים נוספים הנאשם החזיק סמים מסוגים שונים שלא לצריכה עצמית. בית משפט השלום גזר על הנאשם שנת מאסר.

בערעור שהוגש על ידי הפרקליטות, נטען כי מדובר בענישה מקלה, אשר "אינה עונה על דרישת ההלימה ואינה הולמת את נסיבות החומרה של ביצוע העבירות שביצע הנאשם" ועל כן יש להחמיר את רכיב המאסר בפועל. מנגד, טענו הסנגורים עורכי הדין מור עטיה ואסף גל כי מדובר בגזר דין חריג מבחינת היקף הנימוקים שבו והוא מכיל פסיקה ושיקולי מדיניות ונסיבות אישיות.

_________________________________________________________________

עו”ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות