פספסתם את המהדורה שלנו? קבלו לקט

מסכמים שבוע של חדשות באוביטר: מה אמר עו"ד יוני ג'ורנו ואיך הוא יוכיח את זה בביהמ"ש? האם אב גרוש יוכל לנפוש עם ילדיו בסיישל למרות הקורונה? ומדוע תפוצה אישה שעברה ניתוח לשינוי מגדר?

פספסתם את הידיעות החמות שלנו? לא ראיתם את המהדורה? קבלו לקט מהאייטמים שפרסמנו במהלך השבוע החולף.

טעות במגדר

בית המשפט השלום בתל אביב, הורה לרשת ניו פארם, בבעלות שופרסל, לפצות את בל רש, אישה טרנסג'נדרית, בכשלושים-ושניים אלף שקלים, לאחר שמוכרת בַּסניף לא הסכימה לפנות אליה בִּלשון נקבה, ואף אמרה לה "לפי הקול אתה זכר".

השופטת קיבלה את טענת עורכת הדין, שני רופא, כי מדובר בהתבטאויות העולות עד כדי לשון הרע. לאחר מתן פסק הדין, אמרו רש ורופא כי
"בזכות תביעתה, זכתה החֶבְרה בִּפְסק דין תקדימי, אשר יביא לשינוי חברתי וקבלת האחר".

מפעל לתביעות דיבה

עכשיו לסיפור על עורך הדין שנדרש להגן על מה שאמר בטלוויזיה. עורך הדין יוני ג'ורנו התראיין בערוץ רשת 13, סיפר שהוא מתמחה בתביעות דיבה של שוטרים נגד אזרחים וטען כי "ישראל מממנת תביעות לשוטרים בהוראת המפכ"ל". על פי בקשה שהוגשה לבית המשפט, נדרש עו"ד ג'ורנו להמציא את המסמכים המחזקים את טענות ומוכיחים את המימון המדובר. עורכת הדין שני רופא, שמייצגת את אחד האזרחים הנתבעים, אמרה כי "לא יעלה על הדעת ששוטר, שנפגע לכאורה.

זהירות ילדים באוטו!

פותחים עם הסכנות בכבישים שרק מתעצמות עם הגיעו של החופש הגדול. במבצע משטרתי שנערך בחולון הורידה המשטרה מהכביש שישה אוטובוסים שהסיעו ילדים אל הקייטנות, לאחר שנמצאו בהם ליקויי בטיחות חמורים. חלק מהאוטובוסים נעצרו לאחר שנתפסו בנהיגה מסוכנת במהירות אסורה.

בריאות לפני פלז'ר

בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה קיבל בקשה של אם שלא לאפשר לאב לצאת לחופשה בקפריסין ובאיי סיישל ביחד עם שני ילדיו, זאת בשל מגפת קורונה שחזרה להשתולל בעולם. באשר לנסיעה לאיי סיישל, השופטת קבעה כי האב יכול להגיש בקשה נוספת עם התקרבות מועד הנסיעה. האם שהגישה את התביעה נגד האב, טענה כי היא אינה מתנגדת עקרונית לנסיעת הילדים לחו"ל אך הדבר מותנה לשיטתה בשיפור דרמטי בתחלואת הקורונה.

_________________________________________________________________________________________

עו”ד שני רופא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות