תלמידים קיבלו רישיון נהיגה בלי שסיימו את לימודיהם

דוד אלמקייס, מורה לנהיגה מאשקלון הורשע בקבלת דבר במרמה ממשרד הביטחון לאחר שהגיש למבחן חיילים שלמדו נהיגה ולא סיימו את חובותיהם
רונן לוי |
המורה לנהיגה דרש נשיקה ואיים: "אם תגלי לא תקבלי רישיון"
רכבים ללימוד נהיגה, צילום: פלאש 90

בבית משפט השלום באשדוד, הוצג הסדר טיעון בעניינו של דוד אלמקייס, מורה לנהיגה מאשקלון, אשר הואשם והורשע בהגשת תלמידים חיילים לטסט מבלי שעמדו בחובות הלימוד הנדרשות. אלמקייס הורשע גם בעבירות מס.

תלמיד נהיגה, שאינו בעל רישיון נהיגה המבקש רישיון C1 מחויב בקבלת 32 שיעורי נהיגה לפחות בני 40 דקות כל שיעור ותלמיד, בעל רישיון נהיגה B1 המבקש רישיון C1 מחויב בקבלת 26 שיעורי נהיגה לפחות בני 40 דקות כל שיעור.

הכסף ממשרד הביטחון

לצורך הוצאת רישיון נהיגה דרגה 1 C מפנה צה"ל את החיילים או המלש"בים או משוחררי צה״ל, לבתי ספר לנהיגה חיצוניים המחולקים בהתאם לאזור גאוגרפי בהם מתגוררים התלמידים. במסגרת ההתקשרות החוזית אמונים בתי הספר החיצוניים על הכשרת התלמידים ועמידתם בחובות הלימוד והינם הגורם המוסמך להפנות את התלמידים לגשת למבחן מעשי. מנהל הרכש במשרד הביטחון הינו הגורם המרכז את ההתקשרות החוזית מול בתי ספר לנהיגה באמצעות מכרז לצורך הספקת השירות והינו הגוף הממן והמשלם עבור שירות זה.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2013 ועד נובמבר 2019 עבד הנאשם בבית הספר לנהיגה שזכה לספק את השירות במכרזים כאשר במסגרת התקשרות זו התחייב לעמוד בכל חובות הלימוד. הנאשם, דוד אלמקיס, מורה לנהיגה בעל רישיון, בבית הספר, לא היה רשום באופן רשמי כמורה נהיגה בבית הספר אך בפועל לימד את התלמידים שהופנו לבית הספר בשכר אשר לא דווח לרשויות המס.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום הופק ע״י צה״ל לכל תלמיד כרטיס מעקב שיעורים ובו נדרש התלמיד למלא אחר השיעורים שביצע בפועל בבית הספר ולחתום על כרטיס זה. עוד נמסר כרטיס תלמיד הכולל פרוט נושאי הלימוד לשיעורי הנהיגה המעשיים. במסגרת ההתקשרות הפנה צה״ל אל הנאשם תלמידים לצורך קבלת שירות, כאשר צה״ל מספק להם שובר לימוד, כרטיס מעקב, כרטיס תלמיד, אישור מעבר תיאוריה ומסמכים רפואיים.

ירצה עבודות שירות?

עם תחילת מתן השירות מסרו התלמידים את מסמכי הלימוד לידי הנאשם. הנאשם על פי כתב האישום הגיש תלמידים חיילים לטסט מבלי שעמדו בחובות הלימוד הנדרשות ובכך ביצע מעשי מרמה כלפי תלמידים, בוחני רישוי וצה"ל, כאשר התקבלו חתימות התלמידים על טפסים מסוימים בתחבולה תוך ניצול אי הבנה שלהם או טעות.

השבוע שופט בית משפט השלום באשדוד יהודה ליבליין, הרשיע אלמקייס על פי הודאתו בקשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר בתחבולה, סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מס. לאחר ההרשעה השופט שלח את אלמקייס לממונה על עבודות השירות שיחווה דעתו ביחס לאפשרות שהנאשם ירצה עבודות שירות.
__________________________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופט יהודה ליבליין

___________________________________________________________

עו”ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות