מנהל עבודה באתר בניה נעצר כי טען: "לא הכרתי את הפועל שנהרג"

בית המשפט האריך ב-5 ימים את מעצרו של החשוד, 65, לאחר שפועל, שב"ח ללא אישורי שהייה בישראל, מצא את מותו באתר בניה באשדוד שאותו הוא מנהל
דניאל בן חמו |
בניה פועל
אילוסטרציה shutterstock

מי הם מנהלי העבודה באתרי בניה? עדות לאחד שכזה ניתנה עם הארכת מעצרו של מנהל עבודה בן 65 באתר בניה באשדוד, בו נהרג פועל, אשר היה שב"ח ללא אישורים. מנהל העבודה טען כי הוא לא יודע במי מדובר וכן שהוא אינו מכיר את ההרוג. השופטת דורית בונדה האריכה את מעצר מנהל העבודה בחמישה ימים.

לפני מספר ימים נהרג פועל באתר בניה ברחוב אצ"ל 1 באשדוד, לטענת המשטרה, החשוד מנהל העבודה באתר שיבש את החקירה, בין השאר טען שהאדם שנפל לא שייך לאתר הבנייה. בתום חקירתו הוא נעצר ונכלא בחשד לביצוע עבירות של המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

"לא מכיר את הנפטר"

בחקירתו הודה החשוד, כי הוא הועסק כמנהל עבודה באתר הבניה כבר כחודש וחצי, אולם טרם הוסדר מינויו החוקי בפועל. הוא גם לא ידע להסביר כיצד נגרם מותו של האדם באתר בניה בו הוא משמש כמנהל עבודה ואף טען כי הוא אינו מכיר את הנפטר.

עדויות שהצטברו בתיק החקירה מלמדות על פעולות אותן ביצע החשוד בפועל באופן אקטיבי על מנת לשבש את הליך החקירה, כשעל פי החשד הוא פנה לגורמים נוספים והנחה אותם באופן מפורש לשקר בהליך החקירה ולמסור פרטים שגויים ושקריים. בעדותו טען כי לא עשה את פעולות השיבוש המיוחסות לו, אך מדובר היה בהרבה מעבר לעדות אחת המחזקת את החשד לביצוע עבירת השיבוש.
עוד עלה כי מנהל העבודה, כבר הורשע בעבר בגרימת מותו של אדם ברשלנות, זאת לצד הרשעות בעבירות איומים, תקיפת סתם, תקיפת עובד ציבור, עבירות סמים, עבירות סחר, הדחה בחקירה ועוד.

השופטת דורית בונדה: "חשש ששיבש חקירה"

הסניגור טען בדיון כי הוא לא ניסה לשבש, הוא איש קטן והאחריות שלו מוגבלת באתר. לדבריו מי שהיה אחראי על הבאת העובדים זה קבלן ערבי מהצפון ואותו יום עקב סכסוך עבודה או תשלום אותו קבלן דיווח לו רק על עובד אחד שעובד באתר הבניה וזה לא העובד שנהרג אלא אחר. הוא לא הכיר את העובד הזה ומי שמתעסק עם אותם עובדים זה אותו קבלן. לדברי הסניגור הוא מנהל עבודה, הוא אחראי על ביצוע העבודה, הוא עמד בכל מה שקשור.

השופטת בונדה שהאריכה את מעצר החשוד בחמישה ימים ציינה כי קיים חשד סביר כי המשיב עבר את העבירות המיוחסות לו וכן קיימות עילות מעצר. "מלבד קיומו של חשד סביר הקושר את המשיב, הדוח הסודי מלמד על פעולות חקירה רבות אשר בדעת היחידה החוקרת לבצע, כשהפעולות במרביתן בנות שיבוש, וודאי מקום בו מדובר במשיב אשר עסק טרם מעצרו בשיבוש וזיהום החקירה", ציינה השופטת בהחלטתה.

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דורית בונדה

___________________________________________________________

עו”ד ג’ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות