נדחה ערעור הקטין שהורשע בתכנון הפיגוע בדומא

ביהמ"ש העליון קיבל את עמדת המדינה והותיר את הרשעתו של הקטין בחברות בארגון טרור על כנה כמו גם את אחריותו באירוע שבו נרצחו בני משפחת דוואבשה
רונן לוי |
עו"ד קידר והקטין בדיון קודם בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה ודחה פה אחד את ערעורו של קטין על הרשעתו בעבירה של חברות בארגון טרור ועל חומרת העונש שהושת עליו, בגין מעורבותו בתכנון הפיגוע בדומא, בו נרצחו בני משפחת דוואבשה ז"ל וב-3 אירועי "תג מחיר" נוספים.

הקטין הורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני, הצתה, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, חבלה במזיד ו-11 עבירות של היזק בזדון ממניע גזעני. בית המשפט המחוזי מרכז-לוד הרשיע אותו גם בעבירה של חברות בארגון טרור, והשית עליו עונש של 42 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשים נלווים. הנאשם ערער על הרשעתו בעבירה של חברות בארגון טרור ועל העונש ובית המשפט העליון כאמור קיבל את עמדת הפרקליטות, ודחה את ערעורו.

"דפוס פעילות של ארגון טרור"

בית המשפט העליון קבע בפסק הדין, כי "דפוסי הפעילות של המערער וחבריו זהים לאלו של ארגוני טרור אחרים, המבקשים לקדם סדר מדיני וחברתי חדש בהתאם להשקפת עולמם, תוך ביצוע פעולות אלימות כלפי הציבור. את אלו כמו גם אלו יש להוקיע ולגנות; וחברוּת בקבוצות וארגונים אלו מחייבת ענישה מרתיעה ומוחשית".

תיק דומא

השופטים דחו אחת אחת את כל טענותיו של המערער, לרבות טענת הגנה מן הצדק וציין בפסק הדין, כי "דברי המערער בפני המדובבים – עוד בטרם אירע אירוע הדקירה – מלמדים על פעולותיו האלימות, כחלק מהשתייכותו לקבוצה המונה כ 100- אנשים אשר מבקשים לפעול באלימות כלפי אוכלוסייה שאינה יהודית – בין היתר תוך תקיפת אנשים הנמנים על אוכלוסייה זו וביצוע הצתות רכבים ומבנים באופן העלול להוביל לפגיעה בנפש – במטרה לפגוע בסדר הציבורי ובביטחון הציבור, וממניע אידיאולוגי".

עוד ציינו השופטים כי דברי המערער במסגרת תרגיל המדובבים ובסרטון שהועלה למרשתת בו מופיע המערער ונערים נוספים – לצד הודאתו באישומים שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן – "מלמדים מעבר לספק סביר על פעילותו במסגרת של "חבר בני אדם" הפועל ב"תבנית" שאינה אקראית אותה הם ביקשו לקיים על פני זמן, לשם ביצוע "מעשי טרור" – באופן המבסס את הרשעתו בעבירה של חברות בארגון טרור לפי חוק המאבק בטרור".

הרס ואימה באוכלוסייה הערבית

בית המשפט העליון הותיר על כנו גם את העונש של 42 חודשי מאסר בפועל שהושת עליו, וקבע, כי "המערער ביצע שורה של פעולות קשות ואלימות שכל מטרתן לזרוע הרס ואימה בקרב האוכלוסייה הערבית, מתוך מניע גזעני ואידיאולוגי – ובכוונה להביא להסלמה ביטחונית אשר תפגע בביטחון הציבור. במסגרת פעולותיו, שילח המערער אש בלב אוכלוסייה אזרחית, באופן אשר כל בר דעת יכול היה להבחין כי הוא עלול לגרום לפגיעה בגוף ובנפש… לאור חומרת מעשי המערער, הישנותם, ונסיבות ביצוען, איני סבור כי העונש שנגזר עליו חמור כלל ועיקר".

____________________________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות