ביקורת פתע במוסכים: "ליקויים באחסנת שמנים"

בפשיטה של המשרד להגנת הסביבה על בתי עסק ברחבי הארץ נמצאו ליקויים ול-12 מהם נמסרו הודעות קנס. באיזה מחוז כל המוסכים נמצאו תקינים?
דנה לווינסקי |
מוסך, אילוסטרציה envato

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה קיימה פעילות אכיפה ממוקדת במוסכים ומתחמי שמנים בכל רחבי הארץ, ביצעה עשרות ביקורות פתע והעבירה 12 הודעות תשלום קנס. במחוז חיפה כל המוסכים נמצאו תקינים.

מוסכים ומתחמי שמנים עלולים להוות מקור למגוון סכנות לציבור. ליקויים באחסון החומרים, הצבת פסולת מסוכנת ברשות הרבים ועוד הם רק חלק מהסכנות הטמונות במקומות אלו, כאמור בפעילות אכיפה ממוקדת השתתפו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד, נציגי החקירות והמודיעין, שוטרי המדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל, צוותי המחוזות והמטה.

כאמור במחוז חיפה, שבו ערך המשרד להגנת הסביבה ביקורות שבכולן נמצאו המוסכים תקינים לחלוטין. זהו המחוז היחיד שבו לא נמצא אף מוסך או מתחם עם ליקויים.

יערכו סיורים חוזרים

במחוז דרום חולקו מספר הודעות קנס, רובן בשל אי-המצאת המסכמים הנדרשים ואחסון לקוי של שמנים, במרבית הביקורות שנערכו במחוז צפון, נמצאו המוסכים תקינים. במוסכים בכפר מסריק ובכרמיאל נמצאו ליקויים באחסון שמנים, והמשרד העביר הודעות קנס במקום. במחוז מרכז נמצא במוסך אחד ביישוב קלנסואה ליקוי של אי הצבת שילוט כנדרש, והוטל קנס במקום וגם במחוז ירושלים נמצאו ליקויים של שילוט ואחסון לקוי של שמנים.

המשטרה הירוקה מדגישה כי היא תמשיך לעקוב אחר המוסכים ומתחמי השמנים שבהם נמצאו ליקויים, ותערוך סיורים חוזרים לבדיקת תקינותם. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה תמשיך לשמר את ההרתעה בפעולות מגוונות, כולל פעולות אכיפה ממוקדות, כדי לוודא שכלל העוסקים בתחום מקפידים על תקינות המתחמים ולא מסכנים את הציבור.

יצרו מפגע אסבסט – ישלמו 2.8 מיליון שקלים

רק השבוע פורסם כי המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 2.8 מיליון שקל בשל יצירת מפגע אסבסט בעת ביצוע עבודות תשתית בראש העין; העיצום הוטל על תאגיד המים עין אפק והחברה הכלכלית של עיריית ראש העין, ועל שתי חברות קבלן אשר ביצעו עבודת אסבסט ללא היתר ויצרו מפגע חמור.

המשרד להגנת הסביבה קיבל בחודש פברואר 2019 דיווח על מפגע אסבסט ברחוב האצ"ל בראש העין. מפקחי המשרד ערכו סיור במקום ומצאו, כי נעשות עבודות שיקום תשתיות הכוללות החלפת קו ביוב מאסבסט בניגוד לחוק, על ידי תאגיד המים והחברה הכלכלית ראש העין וחברות קבלן ששכרו לצורך העניין. המפקחים מצאו בשטח שברים של צנרת אסבסט שהוצאה משוחות הביוב וערימות עפר סמוכות, המעורבות בשברי אסבסט רבים נוספים של צנרת האסבסט. המפקחים הורו על עצירת העבודה והנחו על אופן הטיפול במפגע לצמצום הסיכון לציבור.

___________________________________________________________

עו”ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות