התביעה ביקשה רק 4 שנות מאסר – ביהמ"ש החמיר אף יותר

גבר שהורשע בתקיפת בת זוג נידון בביהמ"ש המחוזי בב"ש ל-5 שנות מאסר, זאת למרות שהפרקליטות ביקשה עונש קל יותר: "עמדתה לא הולמת את חומרת המעשה"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

התביעה ביקשה לגזור על נאשם שהורשע בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות של בת זוגו, איומים ותקיפה בנסיבות מחמירות 4 שנות מאסר, שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יובל ליבדרו החליט להחמיר עם הנאשם וגזר עליו חמש שנות מאסר בפועל.

מהכרעת הדין, שאימצה את עיקרי כתב האישום שהוגש כנגד הנאשם, עלה כי הנאשם הגיע לביתו לאחר שערך ביקור אצל אמו. בבית שהו באותה שעה אשתו של הנאשם וילדיהם המשותפים ועוד מספר ילדים קטנים שהיו בחדרם. הנאשם נכנס עצבני לביתו, ולאחר שיח קצר עם המתלוננת בסלון הבית, שעלה מיד לטונים גבוהים ולצעקות של הנאשם, החל להכות את המתלוננת.

היכה, ואז ביקש שתנקה את הדם

הנאשם, כך נטען, השליך לעבר המתלוננת טלפון נייד, הכה אותה באמצעות ידיו ורגליו, באגרופים לפניה, אחז בצווארה והטיח את ראשה לקיר. המתלוננת דיממה ונפלה לרצפה והנאשם המשיך להכות אותה בבעיטות ובבעיטות דריכה על רגליה. הנאשם קרא לבתו ודרש ממנה לנקות את הדם שברצפה. הילדה שיצאה מחדרה והגיעה לסלון, נבהלה מהמראה וברחה מן הבית לבית דודה.

בינתיים הנאשם שפך מים על המתלוננת שהייתה שרועה על הרצפה והמשיך להכותה ואז קרא לבתו השניה וביקש ממנה לנקות את הדם שהיה על הרצפה. הבת ביקשה מאביה שיפסיק והוא סטר לה וזו חזרה לחדרה. תוך כדי כך המתלוננת הצליחה לקום ולברוח מהבית. בנם של הנאשם והמתלוננת, הגיע אל עבר הבית וראה את המתלוננת מחוץ לבית, הרימה והחזירה אל הסלון שם המשיך הנאשם להכותה. בהמשך ביקש הנאשם מבנו לקחת את המתלוננת אל החדר, הוא עשה כן והניח המתלוננת במיטתה והבת ניקתה את הדם.

במקביל הגיעה הבת אל בית דודה, שם סיפרה לבני דודה שאביה הכה את המתלוננת והטיח את ראשה בקיר. בעקבות דבריה בן דודה התקשר בשעה 00:15 והזעיק את המשטרה שהגיעה אל בית המתלוננת שם פגשה את המתלוננת שוכבת בחדרה חבולה ונאנקת מכאבים. המשטרה הזעיקה את מד"א והמתלוננת פונתה לבית החולים.

התביעה דרשה 4 שנות מאסר

התביעה עתרה לעונש כולל של ארבע שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי משמעותי למתלוננת. היא הפנתה לערכים המוגנים שנפגעו, עמדה על מידת הפגיעה הגבוהה בערכים אלו ועל הצורך להוקיע ולמגר את תופעת האלימות במשפחה הן כלפי בני זוג והן כלפי ילדים. המאשימה הפנתה לחומרה הרבה במעשיו של הנאשם לרבות למשכה של האלימות שהופעלה, לעובדה כי הנאשם בחר להמשיך ולא לחדול ממעשיו האלימים בכל שלב ושלב של האירוע ולנזקים הפיזיים החמורים ארוכי הטווח שנגרמו למתלוננת.

השופט ליבדרו כאמור, לא הסתפק רק ב-4 שנות מאסר כפי שביקשה התביעה וגזר על הנאשם 5 שנות מאסר ופרט לכך פיצוי בסך 30 אלף שקלים. "גם לאחר כל המסכת הקשה והאכזרית הזו, הנאשם לא דאג לטיפול רפואי למתלוננת ששכבה במיטה כשהיא שבורה, חבולה ונאנקת מכאבים. תחת זאת, הנאשם, כעולה מעדותו, בחר לעשן נרגילה", כתב השופט ליבדרו.

השופט: לשים סוף לתופעה הנלוזה

השופט הוסיף: "אף ב'שעה זו' הרוח הרעה טרם חלפה וקיים צורך של ממש להתמודד עם התופעה הנלוזה של גברים החובלים בבנות זוגם. בענייננו, משגבולות המתחם והעונש להם עתרה המאשימה לא נותנים לטעמי ביטוי הולם למלוא הנסיבות המחמירות שפורטו, לא מצאתי כאמור להסתפק במתחם ובעונש שנתבקש על-ידה".

לדברי השופט, "העונש שבכוונתי להטיל על הנאשם, אשר יכול והוא חמור במעט מעל רף הענישה הנוהג, נמצא למעשה בתוך מתחם העונש ההולם לו טענה המאשימה אשר כזכור לא התייחס לעבירת האיומים בה הורשע הנאשם ואשר ביחס אליה המאשימה טענה למתחם נפרד ומכאן שאף לשיטת המאשימה העונש שיוטל על הנאשם יהיה הולם, ולכן נראה כי הסטייה מבחינת עמדת המאשימה הוא אך במיקום עונשו של הנאשם בתוך מתחם העונש ההולם אליבא דמאשימה, ולא תוך סטייה ממנו".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

____________________________________________________

עו"ד אביעד לנצ'נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות