יו טי אס יוניברסל פתרונות תחבורה גבתה ביתר ותפצה

ביהמ"ש המחוזי מרכז קיבל הסדר פשרה בבקשה לייצוגית ולפיה לקוחות יו.טי.אס – יוניברסל פתרונות תחבורה , ששילמו מעבר למדד המחירים לצרכן, יקבלו החזר כספי בהתאם למנגנון מוסכם
דניאל בן חמו |
אולם תצוגה של קוריאה מוטורס
אולם תצוגה של מכוניות. אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט המחוזי מרכז, רמי אמיר, קיבל הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד יו טי אס – יוניברסל פתרונות תחבורה בע"מ, לפיה החברה – בהסכמי הליסינג הפרטי – לא הפחיתה מהתשלומים כאשר מדד המחירים לצרכן ירד מתחת למדד הבסיס. בהתאם להסכם הפשרה שאושר בבית המשפט יקבלו לקוחות החברה החזר כספי לפי מנגנון מוסכם, גם לקוחות קיימים וגם לקוחות עבר.

עניינה של הבקשה לאישור שנטען, כי על אף שבהסכמי הליסינג הפרטי עם לקוחותיה של  יו טי אס יוניברסל פתרונות תחבורה בע"מ קיים מנגנון הצמדה דו-כיווני, אזי בפועל מיושם מנגנון הצמדה חד-כיווני, כלומר שבפועל, ובניגוד להסכמים עם לקוחותיה, המשיבה לא הפחיתה את הסכום הנגבה מהם כאשר מדד המחירים לצרכן ירד מתחת למדד הבסיס.

יו טי אס יוניברסל פתרונות תחבורה תיקנה את הליקוי

בטרם הוגשה תשובת המשיבה לבקשה לאישור, הגישו המבקשת והמשיבה בקשת הסתלקות. המשיבה הבהירה, כי ערכה בדיקה בעקבות הגשת הבקשה לאישור, ומצאה כי אכן לקוחות הליסינג הפרטי שלה לא זוכו בהפחתת הסכום במקרה של ירידת המדד אל מתחת למדד הבסיס.

כן הבהירה יו טי אס יוניברסל פתרונות תחבורה , כי בסמוך לאחר הגשת הבקשה לאישור תיקנה את הליקוי, וכי מאז מזוכים לקוחות הליסינג הפרטי שלה בהפחתה כאמור. עוד הוסכם בין הצדדים במסגרת בקשת ההסתלקות, כי המשיבה תזכה את לקוחותיה הפרטיים בגין אותם הפרשי המדד כאשר המדד ירד מתחת למדד הבסיס בתקופת החכירה. במהלך דיון בתיק, הבהיר השופט רמי אמיר למבקשת ולמשיבה כי לטעמו, הסדר ההסתלקות מהווה במהותו הסדר פשרה בין הצדדים. לפיכך, הסכימו הצדדים להגיש בקשה לאישור הסדר פשרה חלף בקשת ההסתלקות.

מנגנון פיצוי ללקוחות

בהסדר הפשרה הוחלט כי הקבוצה המיוצגת הוגדרה בהסדר כך: "כל לקוחות הליסינג הפרטי של יו טי אס יוניברסל פתרונות תחבורה  ששילמו לה תשלום ביתר כתוצאה מיישום מנגנון הצמדה חד-כיווני, וזאת במהלך 7 השנים שקדם להגשת תובענה זו ועד למועד מתן פסק הדין".

נקבע כי חברי הקבוצה יקבלו החזר כספי מלא בתוך 6 חודשים מהמועד הקובע, הוא מועד מתן פסק הדין לפי האמור בהסדר. לקוחות קיימים, המצויים בהסכם חכירה פעיל, יוכלו לבחור בין קבלת החזר כספי לבין תוספת ימי שכירות בהתאם לסכום לו הם זכאים ואילו לקוחות עבר, שאינם מצויים בהסכם חכירה פעיל, יהיו זכאים לקבלת החזר כספי. ההסדר אף קבע את אופן הפנייה של המשיבה ללקוחותיה לשם מימוש זכויותיהם לפי ההסדר, הן ללקוחות עבר והן ללקוחות קיימים.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רמי אמיר

_________________________________________________________

משרד בר-און, כהן, עורכי-דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות