המהדורה היומית של אוביטר ל-15.7.2021

פאינה קירשנבאום תרצה 10 שנות מאסר על עבירות שחיתות, פיצוי למשפחתו של תינוק שנפטר בעקבות רשלנות רפואית ולמה דרש תמיר קליסקי מרווחיו של אייל גולן?
מערכת אוביטר |
פאינה קירשנבאום בבית המשפט, במתן גזר הדין. צילום: פלאש 90

סיכום החדשות – פאינה קירשנבאום קיבלה גזר דין בפרשת "ישראל ביתנו", פיצוי של מיליונים למשפחתו של התינוק בן חמישה ימים שמת בבית חולים רמב"ם, 100 שעות עבודות שירות לנער שדקר בתחנת אוטובוס אדם שלא נתן לו סיגריות, אב אם לא אפשרה לאב ילדיה לצאת לחופשה בגלל חשש מקורונה, ולסיום: קליסקי מלהקת 'אתניקס' דרש פיצוי אך לבסוף ייצא כי הוא זה שישלם.

הכלא ביתנו

מתחילים עם פוליטיקה ופלילים. פרשת ישראל ביתנו מ-2013, מתחילה להתקרב לסוף, אחרי שהיום גזר בית המשפט 10 שנות מאסר על הנאשמת המרכזית בפרשה – סגנית השר פאינה קירשנבאום. בנוסף תשלם ח"כ מישראל ביתנו לשעבר קנס בסך תשע מאות אלף שקלים. קירשנבאום הורשעה במרץ בסדרה של מעשי קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. במקביל נגזר גם דינו של מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, שירצה שלושים חודשי מאסר.

מחיר הרשלנות

בית משפט השלום בירושלים הורה למדינה לשלם להורים למעלה מ-1.8 מיליון שקלים כפיצויים, בתביעה על רשלנות רפואית שהביאה למותו של תינוק בן חמישה ימים במרכז הרפואי רמב"ם. ביהמ"ש קבע כי הצוות הרפואי התרשל שלא זיהה מצוקה עוברית והתעכב בביצוע ניתוח קיסרי לאם, במה שהוביל למותו זמן קצר לאחר לידתו.

הדוקרים לטייס!

מאה שעות עבודת שירות – זהו העונש שבו הסתפק בית משפט המחוזי בירושלים לצעיר אשר דקר אדם אחר בתחנת אוטובוס בבית שמש מפני שלא נתן לו סיגריות. בית המשפט קבע כי הנער עבר את העבירות אך לא הרשיע אותו זאת על מנת שלא יהרסו סיכוייו להתגייס לשירות משמעותי. מה שכן, הצעיר יפצה את הנפגע בשלושת אלפים ושש מאות שקלים.

בריאות לפני פלז'ר

בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה קיבל בקשה של אם שלא לאפשר לאב לצאת לחופשה בקפריסין ובאיי סיישל ביחד עם שני ילדיו, זאת בשל מגפת קורונה שחזרה להשתולל בעולם. באשר לנסיעה לאיי סיישל, השופטת קבעה כי האב יכול להגיש בקשה נוספת עם התקרבות מועד הנסיעה. האם שהגישה את התביעה נגד האב, טענה כי היא אינה מתנגדת עקרונית לנסיעת הילדים לחו"ל אך הדבר מותנה לשיטתה בשיפור דרמטי בתחלואת הקורונה.

אתניקס שוב בביהמ"ש

ונסיים במוזיקה ובשאלה הנצחית, מהו מחיר ההצלחה? מאז התפרקה להקת "אתניקס", רבים חבריה בתביעות הדדיות בנושא הבעלות על הזכויות של הלקה ותוצריה. הפעם נכנס שחקן חדש לקרב המשפטי, כאשר תמיר קליסקי, דרש מהזמר אייל גולן לשלם לו נתח מרווחיו, משום שלהקת אתניקס היא זו שגילתה את כשרונו ואחראית במידה רבה להצלחתו. בית המשפט, מיותר לציין, דחה את טענתו של הקלידן, וחייב אותו בהוצאות של 70 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות